کارآفرینان چیزی از دانشگاه به یاد ندارند

مدیر ۳۵ ساله شرکتی ۱۰۰ میلیون دلاری گفت: هیچ چیزی از دانشگاه به یاد ندارم

به گزارش اکونگار به نقل از زومیت،  پینکی کولِ ۳۵ ساله مدیریت یک رستوران زنجیره‌ای را با ۱۱ شعبه در ایالت‌های جورجیا، نیویورک و تگزاس بر عهده دارد که همبرگرِ گیاهی سرو می‌کند. او سال ۲۰۰۹، از دانشگاه کلارک واقع در شهر آتلانتا، مدرک کارشناسی خود را در رشته‌ی هنرهای رسانه‌ی جمعی به دست آورد و مدعی است کلاس‌هایی که گذرانده واقعاً به وظایف روزانه‌اش کمکی نمی‌کنند و چیزی از درس‌ها به خاطر ندارد.

 کول اعتراف می‌کند که از طریق انجمن‌‌های دانشجویی، توانست مهارت رهبری و رفتار حرفه‌ای بیاموزد و هم‌چنین روابط ارزشمندی با افراد بسازد. او وقتی همکلاسی‌های سابق خود را در کنفرانس‌ها یا جلسات کاری می‌بیند، چون از پیش رابطه‌ای با این افراد دارد، احتمالاً می‌تواند با آن‌ها به شراکتی جدید برای کسب‌و‌کارش دست پیدا کند.

کول می‌گوید: «افراد هم‌دانشگاهیِ من، اکنون مدیران اجرایی برخی از بزرگترین شرکت‌های حال حاضر کشور هستند و من نیز توانسته بودم قبل از رسیدن آن‌ها به این جایگاه روابطم را برقرار و حفظ کنم؛ البته ماهیت این ارتباطات، غیرتصنعی و معتبر بود.»

 بر اساس پژوهشی از بانک فدرال رزرو سنت لوئیس در سال ۲۰۱۶، ساختن شبکه‌‌‌‌‌ای از افراد می‌تواند به پیشنهادهای شغلیِ با کیفیت منجر شود و به شما کمک کند سریع‌تر از نردبان موفقیت بالا بروید. به‌طور کلی دانش آموختگانِ مقاطع آموزش عالی، نسبت‌به همتایان دبیرستانی خود، چشم‌انداز شغلی و وضعیت مالی بهتری دارند.

 همچنین بر اساس گزارش مؤسسه فدرال رزرو سانفرانسیسکو، افراد دانشگاهی در سال گذشته به‌طور متوسط ​​۷۵ درصد درآمد بیش‌تری کسب کرده‌اند. مرکز ملی آمارِ آموزش آمریکا نیز گزارش داده است که نرخ بیکاری برای این افراد تنها ۲ درصد و برای افراد غیر دانشگاهی ۷ درصد بوده است.

 تجربه‌ی دانشگاهیِ کول، صرفاً به خاطر ارتباطاتش ارزشمند بوده است. او می‌گوید: «اگر به گذشته بر‌گردم، دوباره این کار را انجام خواهم داد؛ چون شبکه‌ای که می‌سازید، دارایی خالص شما است. این روابط همان چیزی است که شما را حمایت و [در مسیر شغلی‌تان] همراهی خواهد کرد

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان