نه مدیرعامل ایکس به فشارها برای استعفای او

مدیرعامل ایکس (توییتر سابق)، در برابر فشار تبلیغ‌کنندگان برای استعفا مقاومت می‌کند.

به گزارش اکونگار به نقل از زومیت؛ لیندا یاکارینو مدیرعامل ایکس در برابر فشارِ در حال رشد تبلیغ‌کنندگان برای کناره‌گیری از سمت مدیرعاملیِ ایکس (توییتر سابق) مقاومت می‌کند. این فشار ناشی از توقف پرداخت هزینه‌ی تبلیغات برندهای بزرگ این پلتفرم به‌دلیل نگرانی درمورد حواشی اخیر است.

عده‌ی زیادی از مدیران و دوستان یاکارینو از صنعت تبلیغات به‌طور خصوصی او را ترغیب کردند تا برای حفظ آبرو و اعتبارش استعفا دهد. این موضوع را سه نفر از کسانی که از موضوع اطلاع داشتند عنوان کرده‌اند.

با این‌حال، دو نفر از افراد گفتند که او از ترک سمت خود امتناع کرده و به کسانی که با او تماس گرفته‌اند گفته که به اهداف ایکس و کارمندان آن اعتقاد دارد. پلتفرم ایکس از اظهارنظر در این مورد خودداری کرده است.

ایلان ماسک که سال گذشته ایکس را به قیمت ۴۴ میلیارد دلار خریداری کرد، هفته‌ی گذشته به‌دلیل حواشی ایجادشده در سایت، مورد انتقاد قرار گرفت. این اولین بار نیست که ماسک با نظراتش حواشی جنجالی درست می‌کند.

حواشی جدید باعث شد برندهایی مانند آی‌بی‌ام، اپل، والت دیزنی، کامکست و وارنربرادرز به‌دلیل ترس از ظاهر شدن تبلیغاتشان در کنار یک‌سری مطالب خاص، تبلیغات خود را در این پلتفرم متوقف کنند. آن‌ها و سایر شرکت‌ها نیز در پی حواشی ماسک، تلاش می‌کنند خود را از او جدا کنند تا هم‌راستا با نظرات و حواشی او به نظر نرسند.

ایکس در ماه ژوئن (خرداد و تیر) یاکارینو را استخدام کرد تا شرکت‌های تبلیغاتی را به این پلتفرم بازگرداند، زیرا بسیاری از آن‌ها پرداخت برای تبلیغ در ایکس را کاهش داده بودند. دلیل کاهش تبلیغات قبلی نیز ایلان ماسک بود که خود را «طرفدار مطلق آزادی بیان» دانسته و سیاست‌های میانه‌روی خود را کاهش داده است.

ایلان ماسک در روز شنبه، شکایتی را علیه گروه مدیا مترز تنظیم کرد. ماسک گفت «جلسه دوم دادگاه در روز دوشنبه خواهد بود» و دلیل شکایت را «حمله‌ی فریبکارانه» به ایکس اعلام کرد.

آنجلو کاروسون، مدیرعامل گروه مدیا مترز، در پاسخ گفت: «اگر او از ما شکایت کند، ما برنده خواهیم شد.» ایکس از اظهار‌نظر بیشتر خودداری کرده است.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان