پیش بینی بلندپروازانه «ای‌ام‌دی» برای رشد سود ۲۰۲۴

AMD می‌گوید در سه‌ماهه‌ی اخیر با افزایش درآمد و سود مواجه شده است و قصد دارد سال آینده حضور پررنگ‌تری در بازار هوش مصنوعی داشته باشد.

به گزارش اکونگار به نقل از زومیت، AMD در گزارش مالی فصل سوم ۲۰۲۳ فراتر از انتظار تحلیلگران ظاهر شد، اما پیش‌بینی ضعیفی برای فصل چهارم انجام داد و همین موضوع روی سهام این شرکت اثر منفی گذاشت. تیم قرمز در بازه‌ی زمانی موردبحث ۵٫۸ میلیارد دلار درآمد به جیب زد.

AMD انتظار دارد که درآمدش در فصل پایانی سال جاری میلادی به ۶٫۱ میلیارد دلار برسد؛ این در حالی است که تحلیلگران پیش‌بینی کرده بودند این شرکت عدد ۶٫۳۷ میلیارد دلار را اعلام کند.

AMD جزو معدود شرکت‌های دنیا با توانایی ساخت کارت گرافیک پرقدرت هوش مصنوعی است. بازار هوش مصنوعی توسط کارت گرافیک انویدیا قبضه شده، اما کارت گرافیک AMD نیز در این حوزه حضور دارد. تیم قرمز می‌گوید پردازنده های هوش مصنوعی جدیدش یعنی MI300A و MI300X در فصل چهارم ۲۰۲۳ به تولید انبوه می‌رسند.

در پی پیش‌بینی ضعیف برای فصل پایانی ۲۰۲۳ شاهد افت چهار درصدی سهام AMD بودیم، اما زمان زیادی نگذشته بود که سهام به حالت قبلی برگشت؛ چون این شرکت پیش‌بینی کرد که سال آینده درآمد زیادی از بازار هوش مصنوعی کسب کند.

لیسا سو، مدیرعامل ای‌ام‌دی، امروز در کنفرانس مالی جدید این شرکت گفت: «ما اکنون انتظار داریم که درآمد گرافیک‌های دیتاسنترمان در فصل چهارم به تقریبا ۴۰۰ میلیون دلار برسد و در سال ۲۰۲۴ از دو میلیارد دلار عبور کند چون درآمد در طول سال آینده روند روبه‌رشد خواهد داشت.»

سود خالص AMD در سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۲۳ با رشد چشمگیر به ۲۹۹ میلیون دلار رسید. این شرکت در سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۲۲ سود خالص ۶۶ میلیون دلاری کسب کرده بود. درآمد AMD نسبت‌به سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۲۲ به‌میزان چهار درصد افزایش یافته است.

درآمد کسب‌و‌کار گرافیک‌های دیتاسنتر ای‌ام‌دی ۱٫۶ میلیارد دلار بود که تغییر خاصی نسبت‌به سال گذشته تجربه نکرد. بر اساس گزارش مالی، فروش پردازنده AMD در کلاس سرور افزایش پیدا کرده است.

درآمد کسب‌و‌کار پردازنده‌های مصرفی ای‌ام‌دی با رشد سالانه‌ی ۴۲ درصدی به ۱٫۵ میلیارد دلار رسید. این واحد تجاری به‌شدت تحت تأثیر وضعیت بازار کامپیوتر قرار می‌گیرد؛ رشد ۴۲ درصدی درآمد نشان می‌دهد که فروش لپ تاپ و کامپیوتر رومیزی در سه‌ماهه‌ی اخیر افزایش یافته است.

درآمد کسب‌و‌کار گیمینگ ای‌ام‌دی در سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۲۳ به‌میزان هشت درصد افت کرد و به ۱٫۵ میلیارد دلار رسید. ای‌ام‌دی افت فروش را به عملکرد نه‌چندان مطلوب «پردازنده‌های نیمه‌سفارشی» نسبت می‌دهد؛ این عبارتی است که ای‌ام‌دی برای پردازنده‌ی کنسول بازی مثل پلی استیشن ۵ استفاده می‌کند.

 

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان