حضور ۱۰۰۰ سرمایه‌گذار در جیتکس ۲۰۲۳ / امارات میزبان استارتاپ‌های بلندپرواز جهان

بزرگترین نمایشگاه فناوری جهان از ۱۶ تا ۲۰ اکتبر ۲۰۲۳ در مرکز تجارت جهانی دبی (DWTC) برگزار می‌شود. جیتکس ۲۰۲۳ میزبان بیش از شش هزار شرکت نوآورانه از سراسرجهان است. نمایندگان بیش از ۱۷۰ کشور جهان در این نمایشگاه حضور یافتند. تیم برگزاری نمایشگاه تخمین زده که بیش از ۱۸۰ هزار نفر طی پنج روز از نمایشگاه بازدید کنند. همچنین پیش‌بینی شده است که حدود ۱۰۰۰ سرمایه‌گذار از ۷۰ کشور با یک تریلیون دلار سرمایه تحت مدیریت از استارتاپ‌های حاضر در جیتکس ۲۰۲۳ بازدید کنند.

به گزارش اکونگار به نقل از وب‌سایت رسمی شورای نوآوری اروپا، این شورا در سایت رسمی خود آورده است که نمایشگاه جیتکس ۲۰۲۳ توسط دولت‌ها نیز مورد استقبال قرار گرفته است. همچنین  از جیتکس ۲۰۲۳ به عنوان بزرگ‌ترین و فراگیرترین رویداد فناوری جهان یاد کرده و نوشته است که این رویداد راهی برای تقویت روابط تجاری اروپا و خاورمیانه خواهد بود.

گفته شده نمایندگان سطح بالای اتحادیه اروپا، رهبران صنعت فناوری اطلاعات در این قاره، نمایندگان دیپلماتیک و مبتکران تجاری در رویداد شورای نوآوری اروپا حضور داشتند.

اکسپند نورث‌استار (Expand North Star) یکی از بخش‌های جدیدی است که به جیتکس 2023 اضافه شده بود. استارتاپ‌ها به صورت جداگانه در این بخش از نمایشگاه حضور داشتند. به نظر می‌رسد امارات متحده عربی با برگزاری بخش اکسپند نورث‌استار در نمایشگاه قصد دارد میزبان رشد استارتاپ‌های بلندپرواز سراسر جهان باشد.

حدود ۷۰ شرکت ایرانی در بخش اکسپند نورث‌استار که محل استقرار استارتاپ‌های نمایشگاه است در جیتکس ۲۰۲۳ حاضر شده بودند و برخی نیز تحت برندهای دیگر یا شریک تجاری شرکت‌های دیگر در نمایشگاه حضور دارند‌. با این حال سهم کشورهایی نظیر هند، ژاپن، کره و… از جیتکس ۲۰۲۳ نسبت به ایران چشمگیرتر بود. هندوستان حضور بسیار پررنگی در بخش استارتاپی نمایشگاه جیتکس داشت و نشان می‌داد سرمایه‌گذاری سنگینی برای استارتاپ‌ها در هندوستان انجام شده است.

امارات یک بازار رقابتی سالم خلق کرده است

همزمان با برگزاری نمایشگاه جیتکس ۲۰۲۳، رقابتی تحت عنوان سوپرنوا (Supernova) برگزار شد که فرصتی برای معرفی نوآوری‌های پیشگامانه استارتاپ‌ها و تعامل آنها با سرمایه‌گذاران از سراسر دنیا است.

رقابت سوپرنوا که ۲۰۲۳ از تاریخ ۲۴ تا ۲۸ مهر در مرکز تجارت جهانی در دبی برگزار شد، در دسته‌بندی‌های مختلفی داشت که در هر بخش، جایزه ۸ هزار دلاری به تیم منتخب اعطا شد. در نهایت نیز یک استارتاپ که چشمگیرترین دستاورد را در این رقابت به نمایش گذاشته بود، به عنوان قهرمان نهایی و برنده جایزه ۱۰۰ هزار دلاری سوپرنوا معرفی شد.

در این رویداد رقابتی دو شرکت ایرانی موفق شدند به مرحله نیمه‌نهایی راه پیدا کنند. درصورت موفقیت و راهیابی این دو شرکت به مرحله بعدی، زمینه‌ برای جذب سرمایه‌گذار و ورود محصولات آنها به بازار جهانی فراهم می‌شود.

یکی از این شرکت‌ها در حوزه امنیت سایبری فعال است. در سال‌های اخیر، حملات مبتنی بر تقلید رفتار کاربر که توسط بات‌های اینترنتی اتفاق می‌افتد، افزایش قابل توجهی داشته است. این حملات و آسیب‌های ناشی از آن می‌تواند هزینه‌های جبران‌ناپذیر مالی و اعتباری برای کسب و کارها به وجود آورد.

اهمیت حفاظت از دارایی‌های دیجیتال در عصر هوش مصنوعی

این نمایشگاه همچنین میزبان بزرگ‌ترین رویداد امنیت سایبری سال GITEX Cyber ​​Valley است که برندها و متخصصان پیشرو را برای مقابله با چالش‌ها و فرصت‌های حفاظت از دارایی‌های دیجیتال و زیرساخت در عصر هوش مصنوعی گرد هم می‌آورد.

رشد اقتصاد دیجیتال جهانی، با تمرکز قوی بر نوآوری عمیق در فناوری و ابتکارات فناوری سبز پایدار همچنین به پیدایش کنگره جهانی GITEX CTO بزرگترین گردهمایی معماران فناوری و اخلالگران در سال منجر شده است. به‌علاوه نمایشگاه‌های GITEX Impact و Future Urbanism Expo در سال جاری برای اولین بار در سطح جهانی حضور خواهند داشت. این اتفاق توجه آن‌ها را بر نگرانی‌های امروز پیرامون حفاظت در عصر هوش مصنوعی متمرکز کرده و  راه‌حل‌هایی نوآورانه و بهترین شیوه‌ها برای هموار کردن راه برای آینده‌ای شفاف‌تر را فراهم می‌کند.

 

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان