جهش سود هواوی در سه ماهه اول ۲۰۲۴

سود شرکت فناوری هواوی برای چهارمین سه‌ماهه متوالی به رشد خود ادامه داده است. این امر نشان می‌دهد که این شرکت چینی درحال گرفتن سهم بازار از اپل و سایر رقبا است. براساس گزارش مالی سه‌ماهه اول ۲۰۲۴، سود این شرکت رشد ۵۶۴ درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش اکونگار به نقل از دیجیاتو؛ براساس گزارش بلومبرگ، هواوی در سه‌ماهه اول سال 2024 حدود 2.7 میلیارد دلار (19.6 میلیارد یوان) سود خالص به‌دست آورده است که رشد 564 درصدی را نشان می‌دهد. همچنین فروش در سه‌ماهه اول با 37 درصد افزایش به تقریباً 24.6 میلیارد دلار (178.5 میلیارد یوان) رسید. این شرکت البته در گزارش خود تفکیک فروش در بخش‌های مختلف کسب‌وکار را ارائه نکرده است.

افزایش فروش و سود هواوی در سه‌ماهه اول 2024

رشد شگفت‌انگیز درآمد هواوی، نشان‌دهنده احیای مجدد این شرکت باوجود تحریم‌های ایالات‌متحده طی چند سال اخیر است. به گفته شرکت تحقیقاتی کانترپوینت، این شرکت چینی در سال 2023 گوشی جدیدی را معرفی کرد که دارای 5G و تراشه 7 نانومتری پیشرفته ساخت چین بود؛ از آن زمان فروش گوشی‌های این برند رشد فوق‌العاده‌ای را نشان می‌دهد. اکنون فروش گوشی‌های هوشمند این شرکت در سه‌ماهه اول 2024 حدود 70 درصد افزایش یافته است.

همچنین براساس برآوردهای کانترپوینت، فروش آیفون اپل در چین در طول سه‌ماهه اول 2024 حدود 19 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

در اوایل ماه جاری میلادی نیز هواوی از سری جدید گوشی‌های هوشمند Pura 70 با تراشه پیشرفته‌تر رونمایی کرد. هواوی Pura 70 پرو، Pura 70 پلاس و Pura 70 اولترا همگی به تراشه کایرین 9010 مجهز هستند. با معرفی این گوشی، هواوی بار دیگر توانایی خود را در تولید نیمه‌رساناهای پیشرفته نشان داده است. سری Pura 70 نیز فروش فوق‌العاده‌ای داشته و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال 2024 حدود 10 میلیون گوشی از این سری فروخته شود.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان