قربانیان کلاهبرداری در تبلیغات گوگل سرچ ادز

اخبار جدید نشان می‌دهد که کلاهبرداران با جعل دامنه و کپی تبلیغ یک برند، توانسته‌اند مشتریان برندها را فریب داده و از آنها کلاهبرداری کنند. به همین منظور از شرکت گوگل درخواست شده است تا برای جلوگیری از این اتفاقات و لطمه نخوردن به اعتبار یک برند، تدابیری در نظر بگیرد.

به گزارش اکونگار به نقل از دی‌ام‌برد؛ بر اساس گزارش جدید Marcode در روش جدید فریب کاربران در صفحه نتایج جستجوی گوگل، فریبکاران با جعل دامنه یک برند و اجرای گوگل ادز روی نام آن برند در گوگل، اقدام به فریب مشتریان کرده‌اند. این یعنی با استفاده از یک دامنه شبیه به دامنه برند، مشتری تصور می‌کند که وارد سایت اصلی شده و خرید خود را انجام می‌دهد در صورتی در اصل وارد یک سایت فیک مشابه شده است.

قسمت بد ماجرا اینجاست که به دلیل سیاست‌های Google مبنی بر ارائه تنها یک تبلیغ در هر دامنه، در صورتی که کلاهبرداران بتوانند تبلیغ خود را به درستی ثبت‌کنند، تبلیغ برند اصلی از نتایج جستجو حذف شده و تنها تبلیغ جعلی در نتایج جست‌وجو نشان داده می‌شود.

همه این اتفاقات در حالی رخ می‌دهد که برندها خودشان از این کلاهبرداری‌های بی‌اطلاع‌اند؛ چرا که به دلیل محدودیت‌های موجود در ابزارهای گزارش‌دهی داخلی Google، این مشکل شناسایی نمی‌شود.

یافته‌ها نشان می‌دهد که تا به حال حتی برندهای بزرگی مانند آمازون، امریکن ایرلاینز، پیتزا هات و سامسونگ نیز قربانی چنین کلاهبرداری‌هایی شده‌اند.

باید به این مسئله توجه کرد که اگر مشتریان یک برند قربانی چنین اتفاقی شوند در حقیقت به نام و اعتبار آن برند آسیب جدی وارد خواهد شد و بسیاری از مشتریان آن کسب‌وکار ممکن است از ترس پیامدهای این چنینی، دیگر از آن برند خرید نکنند.

گوگل: در حال بررسی هستیم

یکی از سخنگویان گوگل در رابطه با این موضوع به Searh Engine Land گفته است: «کلاهبرداران دائما در حال توسعه و تغییر در روش‌های خود هستند اما ما سرمایه‌گذاری زیادی برای ایجاد و اجرای سیاست‌هایی کرده‌ایم که از تبلیغ‌دهندگان در برابر سواستفاده‌های این چنینی حفاظت می‌کند.»

او اشاره کرده است که گوگل تنها در سال ۲۰۲۲ بیش از پنج میلیارد آگهی را حذف و بیشتر از ۴ میلیارد آگهی را محدود و حدود ۶.۷ میلیون حساب تبلیغ‌دهنده را تعلیق کرده است.

سخنگوی گوگل همچنین تاکید کرده است که این شرکت در حال بررسی ادعاهای مطرح شده است و در صورت لزوم در این‌باره اقدامات اجرایی لازم را انجام خواهد داد.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان