۴۱.۳ درصد سهام تپسی به فروش رسید

بخشی از سهام تپسی که در مجموع ۴۱.۳۸ درصد از کل سهام این شرکت را تشکیل می‌دهد، روز گذشته (پانزدهم بهمن ماه) به فروش رسیده است.

به گزارش اکونگار به نقل از زومیت؛ شرکت تپسی خرداد ماه ۱۴۰۱ بود که به‌عنوان اولین استارتاپ کشور وارد فرابورس شد. امروز پس از مطرح شدن گمانه‌زنی‌هایی درباره فروش بخشی از سهام این شرکت، رسماً اعلام شد که دو بلوک از سهام تپسی (شرکت پیشگامان فن‌آوری و دانش آرامیس) که مجموعاً بیش از ۴۱ درصد سهام این شرکت فرابورسی را تشکیل می‌دهد، به یک شخص حقوقی فروخته شده است.

یکی از این دو بلوک با حجم ۳۳۵ میلیون و ۷۸۱ هزار سهم، در مجموع ۱۳.۶۴ درصد سهم از کل سهام این شرکت را شامل می‌شود. بلوک دوم نیز ۲۷.۷۴ درصد از کل سهام تپسی را تشکیل داده است که ۶۸۳ میلیون و ۲۶۹ هزار سهم از مجموع سهام این شرکت را شامل می‌شود.

با وجود این که به‌طور رسمی اعلام نشده خریدار سهام مدیریتی بیش از ۴۱ درصدی تپسی کدام شخص حقوقی است اما شنیده‌ها و گمانه‌زنی‌های مطرح‌شده در شبکه‌های اجتماعی حاکی از آن است که گروه صنعتی گلرنگ این سهام را خریداری کرده است.

گروه صنعتی گلرنگ در چند ماه اخیر ۱۰۰ درصد سهام «الوپیک» را هم خریده است و در پلتفرم «شب» هم سه میلیون دلار سرمایه‌گذاری کرده بود. این شرکت به‌تازگی و با راه‌اندازی پلتفرم «اُفود» به حوزه سفارش آنلاین غذا هم وارد شود و رقیبی برای اسنپ‌فود باشد.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان