سرمایه‌گذاری هم‌آوا در «ویپان» و «بایولب»

شرکت سرمایه‌گذار و شتابدهنده هم‌آوا به‌تازگی در دو استارتاپ بایولب و ویپان سرمایه‌گذاری کرده است، این دو استارتاپ از میان ۴۰ استارتاپ متقاضی انتخاب شده و توسط کمیته سرمایه‌گذاری هم‌آوا موفق به جذب سرمایه شده‌اند.

به گزارش اکونگار به نقل از دیجیاتو؛ شرکت بایولب در جهت رفع نیازهای آزمایشگاهی و پژوهشی در راستای تسهیل خدمات به مراکز معتبر پژوهشی و دانشگاهی، دانشجویان و سایر اقشار فعالیت می‌کند. همچنین این شرکت در رفع نیازهای آزمایشگاهی و پژوهشی در راستای تسهیل خدمات به مراکز معتبر پژوهشی و دانشگاهی دانشجویان و سایر اقشار فعالیت می‌کند.

استارتاپ ویپان نیز ارائه دهنده خدمات آنلاین برقی و الکتریکی به شرکت‌ها و خانوارهای ایرانی است.

سهیل عباسی، معاون کارآفرینی و نوآوری هم‌آوا، هدف سرمایه‌گذاری هم‌آوا بر این دو استارتاپ را منطبق‌بودن نظام نوآورانه آن‌ها با هم‌آوا دانست. او در این راستا گفت: در راستای مأموریت شتابدهنده هم‌آوا، با هدف سرمایه‌گذاری و شتابدهی استارتاپ‌های فناورانه، از میان ۴۰ استارتاپ متقاضی، دو استارتاپ بایولب و ویپان در نتیجه فرایند غربالگری و بررسی استارتاپ‌ها توسط کمیته سرمایه‌گذاری هم‌آوا انتخاب شدند.

عباسی سرمایه‌گذاری در استارتاپ بایولب را داشتن ویژگی‌هایی ازجمله داشتن راه‌حل مبتنی بر نوآوری و فناوری دانست و افزود: تیم منسجم بایولب دارای مهارت‌های مکمل است و در صنعت مربوطه تجربه زیسته مطلوبی دارد. همچنین درک مناسب آن‌ها نسبت به مسئله و داشتن راه‌حل‌های مبتنی بر نوآوری و فناوری از ویژگی‌های قابل‌توجه برای ما بود. تیم بایولب ذی‌نفعان را می‌شناسد و مزیت‌های رقابتی دارد.

استارتاپ ویپان نیز ارائه‌دهنده خدمات آنلاین الکتریکی به شرکت‌ها و خانوارهای ایرانی است. معاون کارآفرینی و نوآوری هم‌آوا با تأکید بر داشتن مزیت رقابتی بالای این تیم، معتقد است که ویپان با شناسایی ذی‌نفعان خود در بازار، محصول مناسب ارائه می‌دهد و با داشتن سابقه کار طولانی در صنعت مربوطه، توانسته است راه‌حل‌های اعتبارسنجی‌شده ارائه دهد.

معاون کارآفرینی و نوآوری هم‌آوا درخصوص مبلغ سرمایه‌گذاری‌شده در بایولب و ویپان گفت: مبلغ سرمایه‌گذاری هم‌آوا در این استارتاپ‌ها در قالب سرمایه‌گذاری پیش‌بذری، هرکدام ۷۵۰ میلیون تومان به‌صورت نقدی و غیرنقدی دراِزای سهام بسیار حداقلی بوده است.

او در مورد برنامه‌های آینده این شرکت توضیح داد: ما در برنامه شتابدهی هم‌آوا تلاش خواهیم کرد تا براساس فرایندهای طراحی‌شده به استارتاپ‌ها کمک کنیم تا با هزینه زمانی و مالی کمتر، محصول اولیه خود را بهتر کنند و توسعه دهند، کشش بازار را بسنجند، کانال‌های ورود به بازار را بهتر، سریع‌تر و کارآمدتر تست کنند، راه ارتباطی مطلوب را شناسایی کنند و فرایندهای ارتباط با مشتری را بهبود ببخشند. همچنین آن‌ها را به شبکه‌های مرتبط کسب‌وکاری و سرمایه‌گذاران متصل کرده و درنهایت سطح آمادگی سرمایه‌گذاری کسب‌و‌کار خود را برای جذب سرمایه مراحل رشد و توسعه بیشتر بالاتر ببرند.

عباسی تأکید کرد که در کسب‌وکارها و استارتاپ‌ها دخالتی ندارند و هم‌آوا باور دارد که تیم‌ها باید با توجه به نیاز بازار و مخاطبانشان، ویژگی‌های محصولشان را تعیین کنند و در صورت نیاز تغییر دهند. او همچنین در مورد فعالیت‌های هم‌آوا اعلام کرد که این شرکت سرمایه‌گذاری و شتابدهنده با ارائه روش‌های مناسب شناخت بازار و نیاز مصرف‌کننده، اعتبارسنجی مدل کسب‌وکار را به تیم‌ها ارائه خواهد داد.

معاون کارآفرینی و نوآوری هم‌آوا از برنامه‌ سرمایه‌گذاری دو میلیاردی هم‌آوا در آینده خبر داد و در مورد چشم‌اندازهای آتی این شرکت گفت: می‌توان چشم‌انداز روشنی برای این تیم‌ها متصور شد. همچنین ما در هم‌آوا قصد داریم متقاضیان سرمایه‌پذیری و شتابدهی بیش‌تری را بررسی کرده و حداقل دو میلیارد تومان دیگر روی استارتاپ‌های دیگر سرمایه‌گذاری پیش‌بذری کنیم.

عباسی در پایان تصریح کرد: طبق مذاکرات و تعاملاتی که با بازیگران بزرگ این صنعت صورت گرفته است، به‌زودی می‌توانیم شاهد این باشیم که تیم‌های ویپان و بایولب بخش بزرگی از بازار مربوطه را در اختیار خود بگیرند.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان