ایجاد بستر‌های فروش‌اینترنتی دارو +فیلم

مدیرکل بازرسی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه به دنبال ایجاد بستر فروش اینترنتی دارو در فضای مجازی هستیم، گفت: در شرایط فعلی اصالت و سلامت هیچ دارویی را در فضای مجازی تضمین نمی‌کنیم.

به گزارش اکونگار به نقل از صدا و سیما،️  مدیر کل بازرسی سازمان غذا و دارو در سمنان  با بیان اینکه  این سازمان  اصالت و سلامت هیچ داروی عرضه شده در فضای مجازی را تایید و تضمین نمی‌کند تاکید کرد : سازمان غذا و دارو بدنبال استفاده قانونی و تایید شده از فضای مجازی و برخط برای سفارش گیری و عرضه داروست و این فرآیند هم اکنون فقط از طریق نسخه‌های الکترونیکی تجویز شده پزشکان در سامانه‌های داروخانه‌ها انجام می‌شود. 

علیرضا رستمی با هشدار به مردم در خصوص خرید و استفاده از این دارو‌ها گفت: هر داروی خارج از نسخ الکترونیک و غیر محیط داروخانه‌ای هیچگونه تضمین اصالت و سلامت ندارد.

وی تصریح کرد : تنها مسیر قانونی ارائه دارو در کشور در داروخانه‌ها و زیر نظر پزشک داروساز است  و  سازمان غذا و دارو هیچگونه تجویز و فروش دارو بصورت اینترنتی و فضای مجازی و پیام رسان‌های تلفن همراه را تایید و ضمانت نمی‌کند.

وی همچنین با بیان اینکه هم اکنون مشکل کمبود نسبی شیر خشک مصرفی نوزادان در داروخانه‌ها رفع شده است گفت: متاسفانه بدلیل تفاوت قیمت بازار داخلی و کشور‌های همسایه شیر خشک‌ها قاچاق معکوس می‌شد که با تغییرقیمت ارز تامین شیر خشک از ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی به ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی، جذابیت قاچاق کم و این روند متوقف شد.

به گفته رستمی با اصلاح قیمت شیر خشک از آنجائیکه ما به تفاوت قیمت از طریق بیمه سلامت به داروخانه‌ها پرداخت شدف هزینه‌ای در این فرآیند تغییر شامل حال مردم نشده است و هم اکنون همه نشان‌های تجاری شیر خشک مورد تقاضای مردم در داروخانه‌ها عرضه می‌شود.

رستمی برای شرکت در گردهمایی معاونان و مدیران غذا و داوری دانشگاه‌های علوم پزشکی منطقه یک کشور یه سمنان آمده بود.

 

دیدگاه
آخرین اخبار