۲۳لحظه بزرگ گوگل در ۲۰۲۳

گوگل در وبلاگ خود پست جدیدی را با عنوان «۲۳ لحظه بزرگ ما در سال ۲۰۲۳» منتشر کرده است. در این پست غول موتور جستجو به برخی از اقدامات مهم خود در سال جاری اشاره کرده است که اکثر آن‌ها به هوش مصنوعی مربوط می‌شود.

به گزارش اکونگار به نقل از دیجیاتو، در این پست گوگل از هوش مصنوعی Gemini به‌عنوان بزرگ‌ترین اقدام خود در سال 2023 یاد کرده است. غول فناوری توضیح می‌دهد که Gemini «گام بعدی در زمینه مفیدتر کردن هوش مصنوعی برای همه» محسوب می‌شود و به‌همین دلیل آن را به‌صورت چندوجهی ساخته است، یعنی می‌تواند اطلاعات مختلفی از جمله متن، صدا و ویدیو را درک کند.

جایگاه دوم لیست به Bard تعلق دارد و گوگل درباره آن می‌نویسد:سومین مورد از سه اقدام بزرگ گوگل در سال 2023 به Search Generative Experience یا SGE مربوط می‌شود، تجربه که از هوش مصنوعی کمک می‌گیرد و باعث می‌شود تا کاربران به روش‌های سریع‌تر و آسان‌تری موضوعات موردنیاز خود را درک کنند.

گو‌گل پس از آن به انتشار اندروید 14 و به‌روزرسانی‌های مختلفی که برای آن ارائه شده اشاره می‌کند. حتی در این زمینه نیز غول فناوری به اضافه‌شدن قابلیت‌های هوش مصنوعی به سیستم عامل موبایل خود اشاره کرده است.

رتبه پنجم لیست نیز به گوشی‌های پیکسل سال 2023 مربوط می‌شود، یعنی پیکسل فولد، پیکسل 7a، پیکسل 8 و 8 پرو. گوگل همچنین اشاره می‌کند:«پیکسل 8 پرو همچنین اولین گوشی هوشمند مجهز به هوش مصنوعی است که اکنون از Gemini Nano برای ارائه قابلیت‌های جدیدی مانند Summarize در برنامه Recorder استفاده می‌کند.»

فهرست گوگل به همین صورت ادامه پیدا می‌کند و سایر موضوعات آن مواردی از جمله رشد خانواده گوشی‌های پیکسل، لپ‌تاپ‌های کروم‌بوک پلاس و ارائه راه‌های جدید برای اندازه‌گیری سلامت را شامل می‌شود.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان