ثبات نسبی در بازار ارز / دلار از کانال ۵۲ هزار تومانی صعود می‌کند؟

کارشناسان اقتصادی معتقدند روابط مساعد سیاسی، موثرترین سیگنال برای ثبات قیمت دلار است. فعلا این اسکناس با ارزپاشی سیاست‌گذار و خبردرمانی، در محدوده ۵۱ هزار تومانی به تثبیت رسیده است. به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، این اسکناس فعلا توانایی بالارفتن از کانال ۵۲ هزار تومانی را ندارد.

به گزارش اکونگار به نقل از تجارت‌نیوز، روز گذشته قیمت دلار کاهش ۱۰۰ تومانی داشت و با قیمت ۵۱ هزار و ۲۰۰ تومان معامله شد. معامله‌گران بازار ارز سیگنال‌های مساعد سیاسی و احتمال پایان جنگ میان حماس و اسرائیل را دلیل آرامش در بازارهای مالی می‌دانند.

کارشناسان اقتصادی معتقدند روابط مساعد سیاسی، موثرترین سیگنال برای ثبات قیمت دلار است. فعلا این اسکناس با ارزپاشی سیاست‌گذار و خبردرمانی، در محدوده ۵۱ هزار تومانی به تثبیت رسیده است. به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، این اسکناس فعلا توانایی بالارفتن از کانال ۵۲ هزار تومانی را ندارد.

کارشناسان بازار، تنش‌های خاورمیانه را عاملی برای دورشدن ایران از توافق برجام می‌دانند. پیش از این، انتشار اخبار مساعد سیاسی امید را برای تفاهم نانوشته و حداقلی با آمریکا در خصوص مذاکرات برجام بالا برده بود. با این وجود هر گونه جانبداری از رخدادهای منطقه خاورمیانه باعث می‌شود ایران از مسیر توافق دور شود و این موضوع به رشد قیمت دلار دامن می‌زند.

صبح دیروز محمد شیاع السودانی نخست‌وزیر عراق وارد تهران شد. وی پیش از این سفر، در عراق با وزیر امور خارجه آمریکا دیدار کرده بود. معامله‌گران این سفر را سرآغاز نزدیک شدن به صلح در منطقه خاورمیانه تعبیر کردند.

روز گذشته قیمت دلار در بازارهای همسایه هم کاهش داشت. در بازار هرات، دلار کاهش ۱۵۰ تومانی داشت و با قیمت ۵۰ هزار و ۹۵۰ تومان معامله شد. دلار سلیمانیه نیز کاهش ۴۰ تومانی داشت و با رقم ۵۱ هزار و ۳۶۰ تومان معامله شد.

قیمت   نرخ‌های   مختلف

روز گذشته ۱۵ آبان در سایت معاملات الکترونیکی ارز (ETS) اسکناس دلار با قیمت ۴۱ هزار و ۳۲۹ تومان عرضه شد و چهار تومان کاهش داشت. دلار حواله نیز با سه تومان کاهش با رقم ۳۷ هزار و ۵۷۱ تومان عرضه شد. همچنین قیمت دلار نیمایی مانند هفته‌های گذشته روی رقم ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان ثابت بود.

قیمت   ارزهای   موثر

روز گذشته اسکناس یورو با رقم ۵۵ هزار و ۱۸۱ تومان معامله شد و افزایش ۲۰۰ تومانی داشت. قیمت اسکناس یورو در سایت معاملات الکترونیکی ارز (ETS) با رقم ۴۴ هزار و ۳۳۷ تومان تعیین شد و ۲۲ تومان کاهش داشت. یوروی حواله نیز با رقم ۴۰ هزار و ۳۰۶ تومان قیمت‌گذاری شد و ۲۰ تومان کاهش داشت.

روز گذشته درهم امارات با کاهش ۶۰ تومانی با رقم ۱۴ هزار و ۴۰ تومانی معامله شد. در سایت معاملات الکترونیکی ارز (ETS) حواله درهم با رقم ۱۰ هزار و ۲۳۰ تومان عرضه شد. اسکناس درهم نیز با رقم ۱۱ هزار و ۲۵۳ تومان عرضه شد و تغییر محسوسی نداشت.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان