۳۱ تیر/ دلار به ۴۷۷۰۰ تومان رسید

در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته به ۴۸ هزار و ۲۵۰ تومان رسید. اما امروز بازار روند افزایشی داشت و بازار کار خود را با دلار ۴۸ هزار و ۷۰۰ تومان آغاز کرد.

به گزارش اکونگار و به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت دلار از روز پنج شنبه روند افزایشی به خود گرفت و از کف کانال 48 هزار تومان فاصله گرفت. این در حالی است که دلار روز پنج شنبه به کف کانال 48 هزار تومان رسیده بود و پیش‌بینی می‌شد با ادامه روند نزولی، این هفته وارد کانال 47 هزار تومان شود.

به نظر می‌رسد که در میدان فردوسی جنگ بر سر قیمت دلار بالا گرفته و افزایشی‌ها و کاهشی‌های بازار هر کدام در تلاشند که نبض بازار را دست بگیرند و بازار را به سمت دلخواه خود ببرند. برای همین است که دلار یک روز به کف کانال 48 هزار تومان می‌رسد و روز دیگر سقف همان کانال را حس می‌کند.

پیش از این هم معامله‌گران ارزی اعلام کرده بودند اگرچه دلار آماده کاهش قیمت است، اما برای ورود به کانال 47 هزار تومانی راه دشواری در پیش رو دارد. دو مرز حمایتی در کانال 48 هزار تومانی برای دلار وجود داشت؛ یکی دلار 48 هزار و 800 تومانی و دیگری دلار 48 هزار و 300 تومانی.

دلار در روز پنج شنبه هر دوی این مرزها را از دست داد. اما بلافاصله کاهش قیمت خود را جبران کرد و دوباره افزایشی شد. کارشناسان اقتصادی می‌گویند علت کاهش قیمت دلار تلاش‌های بازارساز است که تلاش کرده قیمت را تحت هر شرایطی پایین نگه دارد اما ذات بازار صعودی است.

به عبارتی در شرایط کنونی بازارساز در یک طرف تلاش می‌کند قیمت دلار را مهار کند و از سوی دیگر، بازار آزاد در تلاش است که خود را کمی بالا بکشد و به سمت کانال‌های بالاتر حرکت کند.

قیمت دلار امروز 31 تیر 1402

 

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان