سه شنبه ۲۰ تیر/ کاهش قیمت طلا وسکه

قیمت سکه و طلا امروز نیز به علت کاهش قیمت دلار، با کاهش قیمت روبرو شدند.

به گزارش اکونگار و به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت طلا امروز 20 تیر 1402 به دو میلیون و 330 هزار تومان رسید که نسبت به روز گذشته کمی کاهش داشت. قیمت سکه امامی هم با 230 هزار تومان کاهش در ابتدای معاملات وارد کانال 27 میلیونی شد اما سریع این کانال را پشت سر گذاشت و به 28 میلیون تومان رسید.

قیمت سکه بهار آزادی هم 300 هزار تومان کاهش قیمت، به 25 میلیون و 82 هزار تومان رسید. نیم سکه با قیمت 15 میلیون و 300 هزار تومان معامله شد و قیمت ربع سکه هم 10 میلیون و 300 هزار تومان بود. قیمت سکه گرمی هم نسبت به روز گذشته 100 هزار تومان کاهش قیمت داشت و 6 میلیون و 200 هزار تومان شد.

کاهش محدود قیمت طلا و سکه در حالی است که پیش‌بینی‌های جهانی از قیمت طلا صعودی است و معامله‌گران معتقدند که قیمت طلای جهانی به زودی رشد می‌کند و روند نزولی آن متوقف می‌شود. اما در بازار ایران، طلا مانند همیشه دنباله‌روی دلار است و قیمت طلا و به خصوص سکه به قیمت دلار وابسته است. به نحوی که هر تغییری در قیمت دلار، قیمت‌ فلزات زرد را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

البته در چند هفته گذشته، قیمت طلا در کانال دو میلیون و 300 هزار تومان مقاومت کرده و به تغییرات محدود قیمت دلار واکنش کمتری نشان داده است. اما قیمت سکه با هر نوسان قیمتی در دلار تغییر کرده و ریزش حداقل 200 تا 300 هزار تومان را تجربه کرده است. اکنون هم خریداران طلا منتظر قدم بعدی بازار دلار هستند تا مسیر و قیمت بعدی فلز زرد را تشخیص دهند.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان