طلا باز هم در مسیر صعودی قرار گرفت / پیش‌بینی آینده بازار طلا

نتایج نظرسنجی این هفته سایت کیتکو نشان می دهد هم تحلیل گران و هم معامله گران خرد به شدت روی طلا صعودی هستند.

به گزارش اکونگار به نقل از اکوایران، قیمت هر اونس طلا در روز جمعه نزدیک به 2 درصد افزایش یافت تا قیمت به محدوده 1867 دلاری برسد.

این رشد شدید قیمت در روز انتهایی هفته سبب شد تا بازدهی هفتگی هم وارد محدوده مثبت شود و در سطح 0.7 درصد رقم بخورد. در حالی که بازار در محدوده مشخصی گیر افتاده بود اما بزرگ ترین بحران بانکی که از بحران مالی بزرگ سال 2008 بی سابقه بوده است، سبب شد تا سرمایه ها به سمت دارایی های امن از جمله طلا هجوم بیاورند.

روز جمعه قانون‌گذار ایالتی کالیفرنیا اعلام کرد که کنترل بانک سیلیکون ولی ( یکی از مهم‌ترین بانک‌های حوزه تکنولوژی) را به دست گرفته است. سیلیکون پس از بانک سیلورگیت دومین بانکی بود که این هفته فعالیت های خود را تعطیل کرد تا یکی از بزرگ‌ترین بحران های بانکی برای این کشور رقم بخود. به طور سنتی طلا در این مواقع به عنوان پناه گاه امن سرمایه از وضعیت موجود سود میبرد.

حالا تحلیل گران بر این باورند که طلا در ادامه نیز می تواند از ترس سرمایه داران از بحران مالی احتمالی سود ببرد. همچنین گروهی دیگر از تحلیل گران از ورشکستگی این بانک این سیگنال را نیز دریافت می کنند که کار فدرال رزرو برای ادامه عملیات انقباضی خود سخت تر خواهد شد.

نظرسنجی کیتکو 20 اسفند

نتایج نظرسنجی این هفته سایت کیتکو نشان می دهد هم تحلیل گران و هم معامله گران خرد به شدت روی طلا صعودی هستند. از میان 21 تحلیل گر شرکت کننده در این نظرسنجی 76 درصد طلا را در هفته آینده صعودی ارزیابی می کنند و فقط 14 درصد بر این باورند که طلا مسیری نزولی را طی خواهد کرد.

همچنین از میان 571 معامله گر شرکت کننده نیز 60 درصد بر این باورند که طلا به سمت مرز 1900 دلاری حرکت خواهد کرد در حالی که 26 درصد طلا را در هفته آتی نزولی می دانند.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان