زمان مناسب برای خرید طلا

موقعیت طلا در میان تحلیل‌گران و همچنین بازیگران بازار در روزهای اخیر تا حدودی تضعیف شده است.

به گزارش اکونگار به نقل از اقتصادنیوز؛ اونس طلا برای دومین هفته متوالی زیر مرز 1900 دلاری باقی ماند. با این حال، در حالی که انتظار می‌رود قیمت‌ها کاهش پیدا کند، برخی از فعالان بازار همچنان کاهش احتمالی را به عنوان یک فرصت مناسب برای خرید ارزیابی می‌کنند.

تازه‌ترین نظرسنجی هفتگی کیتکو نیوز نشان می دهد که تحلیلگران وال استریت نسبت به طلا در کوتاه مدت خوش‌بین نیستند؛ همچنین موقعیت این فلزگرانبها در میان سرمایه‌گذاران خرد نیز تا حدود زیادی تضعیف شده است.

اوله هانسن، رئیس استراتژی کالا در بانک ساکسو، در این باره تاکید کرد: «به طور کلی، توانایی محدود بازار برای پاسخ به افت روز جمعه گذشته به زیر 1900 دلار همچنان بر بازار تاثیر می گذارد. »

هانسن اضافه کرد که طبق عقیده او قیمت طلا در هفته آتی غیرقابل پیش‌بینی خواهد بود.

این هفته، 19 تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی Kitco News Gold شرکت کردند. در میان شرکت کنندگان، 9 تحلیلگر معادل47 درصد روند بازار را نزولی،تنها دو تحلیلگر این روند را صعودی و هشت تحلیلگر، معادل 42 درصد،  این روند را کم‌نوسان ارزیابی کردند.

در نظرسنجی‌ آنلاین هم 733 نفر شرکت کردند؛ از این تعداد 324 نفر معادل44 درصد  قیمت طلا را افزایشی، 274 نفر معادل 37 درصد این روند را کاهشی و 135 شرکت‌کنند معادل 18 درصد بازار را کم‌نوسان ارزیابی کرده‌اند.

نظرسنجی طلای کیتکو 22 بهمن

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان