پیام جدید بانک مرکزی به بازار دلار / دلار ارزان می‌شود؟

گویا رییس کل به برخی معامله گران ارزی چنین پیامی را مخابره کرده است که بازارساز از ابتدای هفته با جدیت بیشتری در بازار آزاد مداخله خواهد کرد.

به گزارش اکونگار به نقل از اقتصادنیوز؛ برخی از معامله گران روز پنجشنبه هفته قبل مدعی بودند که نرخ دلار مسیر صعود را دنبال کرده بود. 

پیام جدید بانک مرکزی به بازار دلار

به همین دلیل رییس کل بانک مرکزی در انتهای هفته از ادامه مداخله در بازار ارز خبر داد. محمدرضا فرزین در توئیتی نوشت: ما یک روز خوب، یک روز معمولی و یک روز ناپایدار را در عملیات احیای ثبات قیمت ارز گذاراندیم.

او در ادامه عنوان کرد، در فرصت آخر هفته، تیم بانک مرکزی با بررسی عوامل و رفع اشکالات به مداخله و نرخ سازی خود ادامه خواهد داد.

معامله گران بازر ارز تهران می گفتند  مقصود رییس کل از روز خوب، روز سه شنبه بود که قیمت دلار در مسیر نزولی قرار گرفت.

روز چهارشنبه، روز معمولی بود که بازار، نوسان افزایشی قابل کنترلی را تجربه کرد و پنج شنبه روز ناپایداری بود که بازار ارز تحت تاثیر قطعنامه جدید آمریکا علیه ایران و افزایش قیمت دلار در بازار های همسایه و رشد نرخ حواله درهم صعودی شده بود و بازار با افزایش تقاضا روبرو شد  

بازار ساز با جدیت وارد می شود؟ 

از نگاه برخی فعالان، رییس کل به برخی معامله گران ارزی چنین پیامی را مخابره کرده است که بازارساز از ابتدای هفته با جدیت بیشتری در بازار آزاد مداخله خواهد کرد. 

شرط مهم برای رشد دلار 

با این حال فعالان بازار می گفتند در صورتی که نرخ درهم و دلار در بازارهای همسایه امروز  به مسیر صعودی روز پنجشنبه گذشته ادامه دهد این امروز ممکن است موجب تقویت هیجان ارزی در تهران شود. 

پیش بینی قیمت دلار امروز از مسیر ارز سهمیه ای 

البته عده ای نیز باور دارند در ابتدای هفته بخشی از نقدینگی به سوی بازار صرافی های مجاز خواهد رفت. در انتهای هفته بخشی از معامله گران در صف های خرید ارز سهمیه ای جمع شدند تا از امکان خرید 5 هزار یورو با نرخ پایین تر برخوردار شوند. این موضوع می تواند سمت تقاضا در بازار آزاد را تضعیف کند. 

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان