شوک جریمه سنگین بایننس به بازار ارزهای دیجیتال

وزارت دادگستری ایالات متحده جریمه‌ای را برای حل و فصل تحقیقات خود در مورد بایننس، بزرگ‌ترین صرافی ارز دیجیتال در جهان، تعیین کرده که مبلغ کمی نیست، با این وجود، معامله‌گران و سرمایه‌گذاران بی‌ان‌بی (BNB) این خبر را مثبت تلقی کرده‌اند.

به گزارش اکونگار به نقل از رمزارزنیوز؛  در تاریخ ۲۰ نوامبر، وزارت دادگستری ایالات متحده به دنبال دریافت بیش از ۴ میلیارد دلار از شرکت بایننس، جهت پایان دادن به تحقیقات خود در مورد این صرافی است.

وزارت دادگستری از سال ۲۰۲۰ این شرکت را به اتهام پولشویی، کلاهبرداری بانکی و نقض تحریم‌ها مورد بازرسی قرار داده است. لازم به ذکر است که تحقیقات وزارت دادگستری جدا از دو شکایتی است که امسال توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار و کمیسیون معاملات آتی کالای ایالات متحده علیه بایننس ثبت شده است.

طبق گزارش‌ها، این احتمال وجود دارد که بنیانگذار بایننس، چانگ‌پنگ ژائو، در ایالات متحده با اتهامات جنایی روبرو شود. با این حال، این توافق به بایننس اجازه می‌دهد تا به فعالیت خود در ایالات متحده ادامه دهد. در واقع، با این کار، ضمن مجازات بایننس، از یک سقوط بزرگ و رویداد قوی سیاه برای بازار ارزهای دیجیتال جلوگیری می‌شود.

در صوت توافق بر سر شرایط پیشنهادی، این یکی از بزرگ‌ترین تسویه حساب‌ها و جریمه‌های پرداختی در تاریخ کریپتو خواهد بود. در زمان نگارش این خبر، هنوز هیچ پاسخی از بایننس یا ژائو دریافت نشده است. به گزارش بلومبرگ، این توافق احتمالی ممکن است در پایان ماه جاری صورت بگیرد.

صرف‌نظر از رقم بالای پیشنهادی از سوی وزارت دادگستری، معامله‌گران ارزهای دیجیتال به دلیل احتمال حل شدن یکی از دردسرهای بزرگ بایننس، خوشحال شده‌اند.

داده‌های بازار نشان می‌دهند که به دنبال انتشار این خبر، قیمت BNB بیش از ۷ درصد افزایش یافته و این رمزارز در حال حاضر در محدوده ۲۶۴ دلار معامله می‌شود که بالاترین قیمت آن از اوایل ژوئن است.

این خبر نه تنها به افزایش قیمت BNB کمک کرده، بلکه بر بیت کوین نیز تأثیر مثبتی گذاشته است. بر اساس داده‌های بازار، قیمت بیت کوین با یک رشد ۲ درصدی در ۲۴ ساعت گذشته، به حدود ۳۷،۷۶۵ دلار رسیده است.

شیلیانگ تانگ (Shiliang Tang)، یکی از بنیانگذاران Arbelos Markets، این توافق را یک پیشرفت صعودی می‌داند. او خاطرنشان می‌کند که در صورت توافق نهایی، احساس عدم اطمینان در بازار کاهش یافته و از تأثیرات فوری و ناگهانی در بازار جلوگیری خواهد شد.

مایک نووگراتز (Mike Novogratz)، سرمایه‌گذار و حامی ارزهای دیجیتال نیز نسبت به تسویه حساب بالقوه بین بایننس و وزارت دادگستری ابراز خوش‌بینی کرده است. او این توافق را نشانه‌ای صعودی برای صنعت و کلیدی برای پایداری آن می‌داند و معتقد است که می‌تواند باعث افزایش وضوح نظارتی شود.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان