پیش‌ بینی ارزش صعودی بیت‌کوین

قیمت بیت کوین طی چند هفته گذشته رشد قابل‌توجهی را تجربه کرد.

به گزارش اکونگار به نقل از رمزارزنیوز، قیمت بیت کوین طی چند هفته گذشته رشد قابل‌توجهی را تجربه کرد. با این حال، به دلیل به تعویق انداختن تصمیم‌گیری در مورد درخواست چند شرکت برای راه‌اندازی ETF اسپات بیت کوین توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) ایالات متحده، احساسات بازار درباره عقب‌نشینی قیمت هشدار می‌دهد.

btc-and-eth-price-weekly-analysis

نمودار کندل هفتگی قیمت بیت کوین.

در حال حاضر، کندل هفتگی نزولی و به رنگ قرمز است، اما با دمی بلند که تقاضا در سطوح پایین‌تر را نشان می‌دهد. یک بریک آوت قاطع به بالاتر از الگوی کانال افزایشی ایجادشده می‌تواند باعث شود که بیت کوین روند صعودی خود را دوباره از سر بگیرد.

در نتیجه این رالی، احتمال عبور بیت کوین از مرز ۴۰ هزار دلار و حتی، صعود به سطح ۴۸ هزار دلار وجود دارد که به معنای یک رشد بیش از ۳۰ درصدی نسبت به سطوح فعلی است.

با این حال، در صورت اصلاح در این کانال، قیمت بیت کوین ممکن است به ۳۵ هزار دلار کاهش یابد.

البته لازم به ذکر است که با ضرب‌الاجل‌های آتی برای چند برنامه ETF اسپات بیت ‌کوین، احساسات بازار همچنان صعودی است و فعالان بازار در انتظار بریک آوتی دیگر هستند. در این میان، انتظارات در مورد ETF اسپات بیت ‌کوین شرکت بلک راک بیشتر است که می‌تواند قیمت این ارز دیجیتال را قبل از تایید در مهلت تعیین‌شده افزایش دهد.

واگرایی- همگرایی میانگین متحرک (MACD): تقاطع صعودی شاخص MACD و خط سیگنال نشان می‌دهد که بیت کوین در روند صعودی قرار دارد.

شاخص میانگین جهت‌دار (ADX): این شاخص در حال حاضر در سطح ۲۴ درصد است که به خریداران پیشنهاد می‌کند مومنتوم کافی برای طولانی کردن روند بهبود را حفظ کنند.

اتریوم

در بحبوحه مقاومتی که بیت کوین با آن مواجه است، بازار آلت‌کوین‌ها هم مرحله اصلاح را تجربه می‌کند و اتریوم نیز از این روند مستثنی نیست.

قیمت اتریوم در ماه اکتبر و اوایل ماه نوامبر، شاهد یک رشد قابل‌توجه ۴۱ درصدی بود. با این حال، پس از تشکیل اوج محلی خود در حدود ۲،۱۳۷ دلار، این ارز دیجیتال وارد مرحله اصلاح جزئی شد. اتریوم در حال حاضر در محدوده قیمتی ۱،۹۴۰ دلار معامله می‌شود و خریداران در تلاشند تا آن را بالای سطح فیبوناچی اصلاحی ۳۲٫۸ درصد حفظ کنند.

btc-and-eth-price-weekly-

نمودار کندل روزانه قیمت اتریوم.

تا زمانی که قیمت همچنان بالاتر از فیبوناچی اصلاحی ۵۰ درصد (۱،۸۳۰ دلار) باشد، روند صعودی کلی همچنان دست نخورده باقی می‌ماند. در این صورت، اتریوم می‌تواند برگردد و به مسیر صعودی خود تا ۲،۲۴۰ دلار ادامه دهد، که مطابق با سطح مقاومت الگوی کنج صعودی است. بریک آوت به بالاتر از این مقاومت می‌تواند نشان‌دهنده یک روند صعودی قوی در آینده باشد.

حرکت قیمت اتریوم در حال حاضر به داخل ساختار یک الگوی کنج محدود شده که نشان‌دهنده پتانسیل یک بهبود آهسته و در عین حال ثابت است. با این حال، با نزدیک شدن قیمت به خط روند بالایی، ممکن است فشار فروش افزایش یابد، به ویژه در حدود ۲،۲۰۰ دلار. داده‌های تاریخی نشان می‌دهند که آزمایش مجدد خط روند بالا اغلب منجر به اصلاحات قابل‌توجهی می‌شود که به طور بالقوه قیمت را به خط روند پایینی کنج می‌کشاند که می‌تواند به معنای اصلاح به سمت سطح ۱،۷۰۰ دلار باشد.

واگرایی-همگرایی میانگین متحرک (MACD): یک تقاطع نزولی بین خط MACD و خط سیگنال نشان‌دهنده اصلاح احتمالی در بازار است.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان