چشم انداز کریپتوکارنسی در اروپا

اکوسیستم دارایی کریپتوکارنسی در اروپا با افزایش خدمات خود به امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) در میان شرایط آشفته بازار، همچنان در حال گسترش در اروپاست.

به گزارش اکونگار به نقل از تجارت‌نیوز؛ گزارش جدید منتشر شده توسط گروه تجزیه و تحلیل Chainalysis، رشد صنعت کریپتوکارنسی در اروپای مرکزی، شمالی و غربی (CNWE) و همچنین تسلط بریتانیا در حوزه قضایی خود و اثرات بازارهای دارایی رمزنگاری (MiCA) را نشان می‌دهد.

بر اساس این مطالعه، اروپای غربی 17.6 درصد از تراکنش‌های ارزهای دیجیتال بین ماه‌های جولای و ژوئن 2022 را به خود اختصاص داده است و به عنوان دومین منطقه بزرگ پس از آمریکای شمالی قرار دارد.

موسسات (سنتی و غیرمتمرکز) با ثبت ارزش ورودی بیش از 1 تریلیون دلار و با ایجاد چندین طرح وب 3 که هدف آن توسعه سهم خود در بازار است، تلاش‌ها برای بهره‌برداری از فضای DeFi منطقه را افزایش می‌دهند.

در اروپای غربی، حوزه DeFi حدود 54 درصد از ارزش کل اکوسیستم کریپتوکارنسی را تشکیل می‌دهند. کشورهای این منطقه در برنامه‌های وام‌دهی، مبادلات غیرمتمرکز و پلتفرم‌های مرتبط رشد چشمگیری داشته‌اند.

شش کشور از 50 کشور محبوب و پذیرنده ارزهای دیجیتال در سراسر جهان، در اروپای غربی قرار دارند که شامل انگلستان، اسپانیا، فرانسه، آلمان، ایتالیا و هلند می‌شوند.

مقایسه دقیق بین فعالیت‌ها در صرافی‌های متمرکز، کاهش جزئی در تعداد را به دلیل آشفتگی گسترده بازار نشان می‌دهد. با این حال، جریان غیرمتمرکز در هفت کشور آلبانی، لوکزامبورگ، لتونی، اسپانیا، بریتانیا، فرانسه و لیتوانی همچنان رو به افزایش است.

بریتانیا رهبری منطقه را بر عهده دارد

در سال جاری ناظران سیاست، بریتانیا را به عنوان یک مرکز بزرگ کریپتوکارنسی در سال‌های آینده پیش‌بینی کرده‌اند که می‌توان آن را در استقرار سیاست‌های مناسب صنعت و مقررات مثبت برای جلب اعتماد سرمایه‌گذاران مشاهده کرد.

در 12 ماه گذشته، بریتانیا حجم معاملات خیره کننده 252.1 میلیارد دلاری را به ثبت رسانده و در رتبه چهاردهم در شاخص پذیرش کریپتو جهانی Chainalysis قرار گرفته است.

در ماه ژوئن، این کشور لایحه خدمات مالی و بازارها را تصویب کرد که دارایی‌های دیجیتالی را به این مقررات اضافه می‌کند، از جمله واگذاری اختیارات به دولت برای وضع قوانین پیرامون استیبل کوین‌ها. اگرچه فعالیت‌های استیبل کوین تحت تأثیر این لایحه قرار گرفت، اما مدیران فضای کریپتوکارنسی از نوع برخورد بریتانیا با شرکت‌هایی که قصد مهاجرت به این کشور را دارند، استقبال کرده‌اند.

MiCA و رشد کریپتوکارنسی در اروپا

پس از امضای MiCA که در سال 2024 اجرایی می‌شود، اروپا همچنان توجه بیشتر توسعه‌دهندگان و مدیران را به خود جلب می‌کند. هدف این قرارداد تقویت ثبات مالی در بازارها از طریق رژیم واحدی است که توسط چندین کشور اتخاذ شده و توجه سهامداران را به خود جلب کرده است.

در حال حاضر، به نظر می‌رسد MiCA فضای مطلوبی را برای نوآوری در بازار ارزهای دیجیتال ایجاد کرده. در این تحقیق آمده است که بریتانیا با رهبران صنعت در فرانسه، ایتالیا و آلمان به گفتگو پرداخته تا بینشی در مورد تأثیرات مختلف کریپتوکارنسی به دست آورد.

در همین حال باوجود گسترش این صنعت در اروپا (به‌ویژه اروپای غربی) و پیروی این اتحادیه از یک روند کلی، اما در ایالات متحده آمریکا مقررات کریپتو هیچ مسیر مشخصی را دنبال نمی‌کنند که این شرایط منجر به شکایت‌های متعددی از سوی کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) و چندین شرکت وب 3 شده است.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان