ارزش بازاری ریپل از شرکت‌های آدیداس و نوکیا فراتر رفت

با انتشار خبر موفقیت ریپل در پرونده حقوقی خود علیه SEC در ماه اخیر، ارزش بازاری این پروژه به بیش از ۳۷ میلیارد دلار رسیده است.

به گزارش اکونگار و به نقل از تجارت‌نیوز، پس از موفقیت شرکت ریپل در بخشی از پرونده حقوقی علیه کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC)، این شرکت موفق شده است تا با پیشی گرفتن از برند ورزشی مشهور آدیداس و شرکت تلفن همراه نوکیا از لحاظ ارزش بازاری، جزو یکی از 500 دارایی برتر جهان قرار گیرد.

 

ارزش بازاری فراتر از شرکت آدیداس

ارزش بازاری شرکت ریپل که ناشر توکنی به همین نام (XRP) است از شرکت‌هایی مانند آدیداس و نوکیا فراتر رود. ارزش بازاری ریپل در حال حاضر بیش از 37 میلیارد دلار است. ارزش بازاری این توکن بالاتر از بسیاری از بانک‎‌های کشور چین، شرکت‌های داروسازی مطرح و حتی شرکت‌های استخراج قرار دارد. با رسیدن به این ارزش بازاری، نام ریپل در لیست 500 دارایی برتر جهان دیده می‌شود.

در زمان نگارش این گزارش، شرکت‌های آدیداس، HP، اسپاتیفای، ebay و نوکیا به‌ترتیب دارای ارزش بازاری معادل 32.20 میلیارد دلار،  32.36 میلیارد دلار، 29.09 میلیارد دلار، 23.80 میلیارد دلار و 21.87 میلیارد دلار هستند.

 

روند قیمتی ریپل

ممکن بود که چنین موفقیتی تنها یک عبارت خیالی در ماه‌های گذشته بنظر می‌رسد، اما اکنون به لطف برد بخشی از پرونده ناشر این توکن در برابر کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا در دو هفته گذشته، این ارزش بازاری حاصل شده است.

بر اساس دادگاه برگزار شده، ریپل به‌عنوان یک دارایی غیر اوراق بهادار شناخته شد. همین موضوع باعث شد که قیمت این توکن رشد صعودی 70 درصدی را تجربه کند.

تغییرات ارزش بازاری ریپل در یک ماه گذشته (منبع: Coinmarketcap)

با وجود اصطلاحات متعدد از زمان اوج قیمتی پس از برد پرونده حقوقی، ریپل توانسته شرایط حدودا پایداری را از لحظ قیمتی حفظ کند. ریپل همچنین موفق شد تا به سطح ارزش بازاری 44.35 میلیارد دلاری نیز دست یابد و ارزشی فراتر از بانک ملی قطر و هتل‌های زنجیره‌ای هیلتون داشته باشد.

در یک ماه اخیر قیمت ریپل بیش از 47 درصد افزایش داشته است. در یک سال اخیر و با وجود شرایط نامناسب بازار در اواخر سال 2022 میلادی، ریپل موفق به رشد 78 درصدی شده است. قیمت این توکن در زمان نگارش این گزارش برابر 0.69 دلار بوده و حجم معاملات بیست و چهار ساعته آن بیش از یک میلیارد و 300 میلیون دلار ثبت شده است.

 

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان