کاخ سفید در فهرست بزرگ‌ترین دارندگان بیت کوین در جهان

دولت آمریکا تبدیل به یکی از بزرگ‌ترین دارندگان ذخایر بیت کوین در جهان و میان دیگر دولت‌ها شده است.

به گزارش اکونگار به نقل از تجارت نیوز؛ پلتفرم تحلیل بازار آرخام، در گزارش جدید خود به بررسی سطح دخایر بیت کوین نگهداری‌شده از سوی دولت آمریکا پرداخته است. در زمان نگارش این گزارش، دولت آمریکا یکی از بزرگ‌ترین دارندگان بیت کوین در جهان و همچنین میان دیگر دولت‌هاست. 

بررسی ذخایر بیت کوین دولت‌ها

این پلتفرم تحلیلی که با هدف شناسایی نهادها در شبکه بلاکچین ایجاد شده است، داشبورد جدیدی را برای قابلیت بررسی ذخایر دولت‌های مختلف ایجاد کرده است. با قابلیت جدید این پلتفرم، تمامی افراد می‌توانند به‌ صورت زنده ذخایر بیت کوین دولتی را بررسی کنند. بر اساس اعلام پلتفرم آرخام در دوازدهم آوریل، دولت‌های ایالات متحده آمریکا، بریتانیا و آلمان در حال حاضر بزرگ‌ترین ذخایر بیت کوین در میان دولت‌های جهان را دارند. بر اساس داده‌های این پلتفرم، دولت آمریکا در حال حاضر دارنده 212,847 عدد بیت کوین است و در رتبه‌های بعدی دولت بریتانا با 61,245 و دولت آلمان با 49,858 بیت کوین قرار دارند.

بزرگ‌ترین ذخایر بیت کوین در میان دولت‌های جهان

دولت ایالات متحده آمریکا با نگهداری 212,847 عدد بیت کوین که در زمان نگارش این گزارش حدود 15 میلیارد دلار ارزش دارد، بزرگ‌ترین دارنده ذخایر بیت کوین در میان دیگر دولت‌هاست. در کنار ذخایر بیت کوین، دولت آمریکا حدود 200 میلیون دلار از دیگر ارزهای دیجیتال شامل اتریوم و استیبل‌کوین‌هایی مانند USDC و تتر را در اختیار دارد. این داشبورد همچنین نشان می‌دهد دولت آمریکا در سال‌های اخیر به‌ صورت پیوسته در حال افزایش ذخایر بیت کوین خود بوده است، به‌ طوری که در ابتدای سال 2023، این دولت اقدام به خرید حداقل پنج هزار بیت کوین کرده است. 

در رتبه دوم، دولت بریتانیا با 61,245 عدد بیت کوین به ارزش حدودی 4.5 میلیارد دلار قرار دارد. در جایگاه سوم نیز دولت آلمان با 49,858 بیت کوین به ارزش تقریبی 3.5 میلیارد دلار قرار دارد. در کمال تعجب، کشور السالوادور که اولین کشوری در جهان بود که بیت کوین را به‌ عنوان پول قانونی در سپتامبر 2021 به رسمیت شناخت، ذخایر بسیار محدودتری از دیگر کشورها در اختیار دارد. بر اساس اعلام این پلتفرم، این کشور 5715 بیت کوین با ارزش تقریبی 405 میلیون دلار را در ذخایر خود دارد.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان