«شت کوین»، طعنه جدید به کاردانو

آرتور هیز، هم‌بنیان‌گذار صرافی BitMEX، در گفتگویی که اخیرا انجام داده، به شدت از کاردانو (ADA) انتقاد کرده و آن را یک "شیت‌کوین" خوانده است.

به گزارش اکونگار به نقل از تجارت‌نیوز؛ هیز در مورد کاردانو که یکی از ده ارز دیجیتال برتر بازار به لحاظ ارزش بازاری است، اظهار نظر کرده و آن را بی‌هدف و فاقد مزیت قابل توجهی نسبت به رقبا معرفی کرده است. هیز به هنگام سوال درباره کاردانو پاسخ داد و افزود که این ارز دیجیتال اولین تلاش برای رقابت با اتریوم بوده و احتمالا اولین موردی خواهد بود که به مرز نابودی کشیده می‌شود.

هیز که به خاطر دیدگاه‌های بلندمدت مثبتش نسبت به بیت کوین (BTC) و اتریوم (ETH) و علاقه‌مندی به رمز ارزهای کوچک‌تر برای معاملات کوتاه‌مدت شناخته شده است، در همین مصاحبه به  "dogwifhat"، یک میم کوین، علاقه نشان داده و آن را بهترین میم کوین در چرخه صعودی فعلی خوانده است.

واکنش چارلز هاسکینسون به انتقادات

اظهارات هیز باعث شد چارلز هاسکینسون، بنیان‌گذار کاردانو، در شبکه‌های اجتماعی از او بپرسد که چرا به کاردانو نظرات منفی داشته است. پاسخ صریح هیز بیانگر دیدگاه انتقادی او نسبت به کاردانو بود، هاسکینسون نیز در پاسخ خود به هیز گفت: "فقط کمی ETH بخر و آرام باش."

چه چیزی کاردانو را منحصربه‌فرد می‌کند؟

کاردانو، همانند اتریوم، یک پلتفرم قرارداد هوشمند برای توسعه برنامه‌های غیرمتمرکز است. این ارز دیجیتال به عنوان یکی از اولین رمز ارزهای پیشرو که از اثبات سهام استفاده می‌کند، شناخته شده است؛ مکانیزمی که امنیت شبکه را از طریق استیکینگ به جای مصرف انرژی تامین می‌کند. با این حال، هیز استدلال می‌کند که بسیاری از بلاکچین‌های محبوب امروزی از مکانیزم‌های مشابهی استفاده می‌کنند، از جمله اتریوم که در 2022 یک ارتقاء عظیم را برای پذیرش اثبات سهام انجام داد. او تاکید می‌کند که از نظر حضور در بازار و ارزش قفل‌شده کل در مالی غیرمتمرکز  (DeFi)، کاردانو همچنان توسط رقبایی چون اتریوم، سولانا، و زنجیره هوشمند بایننس (BSC) پشت سر گذاشته می‌شود. 

هیز همچنان نسبت به بیت‌کوین خوش‌بین است

با وجود انتقادات تندی که نسبت به کاردانو دارد، هیز نگاه مثبتی به بیت کوین دارد. او پیش‌بینی می‌کند که سیاست‌های پولی گسترده و کاهش ارزش پول توسط بانک‌های مرکزی، مانند فدرال رزرو، به افزایش ارزش بیت‌کوین کمک خواهد کرد. هیز تصور می‌کند که بیت کوین می‌تواند تا پایان سال 2026 به 750 هزار دلار تا ۱ میلیون دلار برسد، که بازتابی از اعتماد او به این رمز ارز به عنوان یک پناهگاه در برابر تورم و ناپایداری‌های مالی است.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان