قیمت بیت کوین نزولی می شود؟

قیمت بیت کوین پس از افزایش تا ۵۲ هزار دلار، روندی جانبی پیدا کرده و فعالان بازار در مورد آینده قیمت نامطمئن هستند. با این حال، وقوع یک اصلاح کوتاه‌مدت محتمل به نظر می‌رسد.

به گزارش اکونگار به نقل از رمزارزنیوز، تجزیه و تحلیل نمودار روزانه، حرکت قیمت در یک کانال صعودی را نشان می‌دهد. این الگو نشان‌دهنده تسلط بالای خریداران است که به طور بالقوه برای ثبت سقف قیمت تاریخی (ATH) جدید تلاش می‌کنند.

علی‌رغم این حرکت صعودی، قیمت نزدیک به ۵۲ هزار دلار با مقاومت روبرو شده است. در نتیجه، به نظر می‌رسد یک اصلاح قیمتی اتفاق بیفتد و قیمت توسط خط میانی کانال و میانگین متحرک ۱۰۰ روزه نزدیک به ۴۳ هزار دلار، حمایت شود. در مقابل، شکست مقاومت سقف کانال می‌تواند منجر به افزایش قیمت در کوتاه‌مدت شود.

نمودار ۴ ساعته نشان می‌دهد که قیمت نزدیک به سطح ۵۲ هزار دلار در حال نوسان است و به نظر می‌رسد قدرت غلبه بر این مقاومت را ندارد.

این حرکت جانبی تا زمانی که یک گروه از خریداران یا فروشندگان بر بازار تسلط پیدا نکنند، ادامه خواهد داشت. اگر فروشندگان کنترل بازار را در دست بگیرند، یک اصلاح کوتاه‌مدت رخ خواهد داد و قیمت تا حمایت ۴۸ هزار دلار که با سطح ۵۰ درصد فیبوناچی اصلاحی مطابقت دارد، کاهش خواهد یافت. برعکس، اگر خریداران بر بازار تسلط یابند، می‌توان انتظار صعودی شدن روند قیمت را داشت که هدف آن شکستن مقاومت ۵۸ هزار دلار است.

بازار ارزهای دیجیتال چه خبر است؟ / صعود و سقوط لحظه‌ای بیت کوین

تحلیل داده‌های ‌آن‌چین

نمودار زیر، باندهای شاخص UTXO (خروجی خرج نشده تراکنش) را نشان می‌دهد که به طور خاص بر دارندگان ۱ تا ۱۰ هزار بیت کوین و قیمت این دارایی دیجیتال تمرکز دارد. این معیار به عنوان یک شاخص کلیدی از انباشت یا توزیع این دارایی توسط سرمایه‌گذاران بزرگ در بازار عمل می‌کند.

افزایش این شاخص نشان‌دهنده انباشت دارایی توسط سرمایه‌گذاران مهم بازار، مانند نهنگ‌ها یا سرمایه‌گذاران سازمانی است، در حالی که کاهش آن نشان‌دهنده توزیع دارایی است. داده‌های اخیر افزایش قابل توجه شاخص UTXO‌ را نشان می‌دهد. این افزایش، به ویژه پس از تایید صندوق‌های ETF اسپات بیت کوین، نشان‌دهنده افزایش انباشت توسط سرمایه‌گذاران سازمانی است.

هجوم نهنگ‌ها و موسسات به بازار چشمگیر است، با این وجود، هنوز به سطوح مشاهده‌شده در مراحل آخر بازار گاوی ۲۰۲۱ نرسیده است.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان