«اکونگار» گزارش می‌دهد

وضعیت قیمت مسکن در منطقه ۴ تهران + جدول

بررسی‌ها نشان می‌دهد، میانگین قیمت آپارتمان در منطقه ۴ تهران با وجود گستردگی بالا حوالی ۱۰۰میلیون تومان است.

به گزارش اکونگار، مرکز آمار و بانک مرکزی از بهمن ماه 1401 تا آبان ماه سال 1402 آمارهای مرتبط با بازار مسکن را منتشر نکردند، حبس آماری در حوزه مسکن بیش از 8 ماه طول کشید و در این مدت برای مدیریت بازار مسکن و جلوگیری از افزایش شدید قیمت‌ها حتی با پلتفرم‌های آنلاین خرید و فروش مسکن هم برخورد شد. درحالی که میانگین قیمت مسکن در شهر تهران در آذرماه سال 1401 حدود 38میلیون تومان بود. بانک مرکزی در آبانماه سال 1402 میانگین قیمت مسکن در شهر تهران را بیش از 80 میلیون اعلام کرد.

شیب تند تغییر قیمت مسکن در منطقه ۲۲تهران +نمودار

منطقه 4 شهر تهران یکی از منطق پرتراکم به شمار می‌رود که اصولا حدود قیمتی هر متر مربع آپارتمان در این منطقه به میانگین قیمتی مسکن در شهر تهران نزدیک است.

منطقه 4شامل محدوده‌های حکیمیه، تهرانپارس شرقی، شمیران نو و هنگام، لویزان و مجید آباد، فرجام و علم و صنعت، مجیدیه و شمس آباد، شهید عراقی و کاظم آباد و پاسداران و مبارک آباد است. قیمت آپارتمان در این منطقه بسیار متفاوت است. 

میانگین قیمتی آپارتمان‌های نوساز در محدوده پاسداران و هروی چند؟

بررسی‌ها نشان می‌دهد که میانگین قیمت آپارتمان‌های نوساز در محدوده پاسداران و هروی کمتر از ۱۵۰ میلیون تومان بر مترمربع است، ولی معاملات متعددی در محدوده پاسداران با قیمت‌های تقریبی ۲۰۰ میلیون تومان بر متر‌مربع ثبت شده و در محدوده هروی و مبارک آباد نیز بعضا قیمت‌ها به ۱۶۰-۱۷۰ میلیون تومان بر مترمربع می رسد.

بررسی قیمت هر متر آپارتمان در محدوده شهید عراقی و شمس آباد

محدوده پاسداران و هروی در دسته گران قیمت‌ترین محدوده‌های منطقه 4 شهر تهران به شمار می‌روند که سطح تقاضا برای آپارتمان در این مناطق بسیار بالا است. بعد از این محدوده‌ها، بالاترین قیمت در منطقه ۴ به محدوده شهید عراقی، کاظم آباد، مجیدیه و شمس آباد مربوط می‌شود که قیمت آپارتمان نوساز در این محدوده‌ها همچنان بیش از ۱۰۰ میلیون تومان بر مترمربع است.این مناطق در سال‌های گذشته به دلیل رشد آپارتمان سازی و ساخت و ساز در دسته پرتقاضاها قرار گرفته‌اند.

قیمت‌های متفاوت آپارتمان در منطقه 4 تهران

در سایر نقاط منطقه ۴ گرچه معاملاتی با قیمت بالای ۱۰۰ میلیون تومان بر مترمربع به چشم می‌خورد (به‌ویژه در محدوده فرجام و تهرانپارس غربی)، ولی اکثر معاملات با قیمت های پایین‌تر از این رقم انجام شده و در نتیجه میانگین کل منطقه پایین تر از ۱۰۰ میلیون تومان بر مترمربع است. البته مناطقی مانند تهرانپارس شرقی و یا هنگام به دلیل تراکم بالا و وجود آپارتمان با متراژهای مختلف حجم بالایی در خرید و فروش‌ها دارد. به عنوان مثال در این مناطق میانگین متراژ آپارتمان کمتر از 80 متر است، اما در مناطقی مانند هروی و پاسداران میانگین متراژ آپارتمان بالای 100 متر است.  

جدول زیر توزیع قیمت هر متر مربع آپارتمان مسکونی در منطقه 4 شهر تهران را نشان می‌دهد.

محدوده جغرافیایی

میانگین قیمتی

پاسداران و مبارک آباد

120تا 150میلیون تومان

شهید عراقی و کاظم آباد

110 تا 120میلیون تومان

مجیدیه و شمس آباد

95 تا 110میلیون تومان

فرجام و علم و صنعت

85 تا 100 میلیون تومان

تهرانپارس غربی

80تا100میلیون تومان

لویزان و مجیدآباد

90 تا 110میلیون تومان

هنگام و شمیران نو

60 تا 85میلیون تومان

تهرانپارس شرقی

65 تا 85میلیون

حکیمیه

90 تا 100میلیون

 
از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان