اعلام تولید سالانه چینی در کشور

رئیس انجمن صنایع چینی ایران گفت: ۸ واحد تولید ظروف چینی در کشور، سالانه ۴۵ هزار تن، معادل ۱۵۰ میلیون قطعه چینی تولید می‌کنند.

به گزارش اکونگار به نقل از صداوسیما، عباسعلی قصاعی، رئیس انجمن صنایع چینی ایران گفت: چین با تولید سالانه یک و نیم میلیون تن چینی حرف اول را در این صنعت می‌زند و ایران با تولید سالانه ۴۵ هزار تن در رتبه دوم تولید ظروف چینی جهان قراردارد این در حالی است که کشور‌های اروپایی و حتی ژاپنی‌ها و کره ای‌ها بیش از ۱۰ هزارتن چینی تولید نمی‌کنند.

او به تاریخچه صنعت چینی در کشور اشاره کرد و افزود: این صنعت ۵۳ ساله در ابتدا با ۲ واحد تولیدی کوچک با اعتبارات صنعتی آغاز به کار کرد، اما قبل از انقلاب و با وجود رقبای اروپایی و کشور ژاپن این واحد‌ها رو به خاموشی و تعطیلی رفتند.

رئیس انجمن صنایع چینی ایران ادامه داد: ۲۴ واحد تولید ظروف چینی بعد از انقلاب در استان‌های مختلف به صورت پراکنده راه اندازی شد که به دلیل کوچک بودن و نبود رقابت در حجم تولید و قیمت تمام شده و نبود رقابت، به ۸ واحد کاهش یافت، اما همین واحد‌های باقی مانده توانستند با رقابت کیفی و میزان تولید، فعالیت ۱۶ واحد دیگر را جبران کنند.

او در خصوص نیاز کشور به ظروف چینی گفت: سرانه مصرف چینی برای جمعیت ۸۰ میلیونی کشور، نیم کیلو است که معادل ۴۵ تا ۵۰ هزار تن است که این میزان مصرف با کشور آلمان با ۳۰۰ سال سابقه و پیشرو در این صنعت برابری می‌کند.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اکونگار هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد