پیشنهاد رئیس اتحادیه چینی و بلور تهران به معاون اول رئیسی

رئیس اتحادیه چینی و بلور تهران از پیشنهاد ایجاد یک زنجیره تولید در هماهنگی با زنجیره توزیع به معاون اول رئیس‌جمهوری خبر داد و گفت: کشورهای منطقه متقاضی چینی و بلور تولید ایران هستند.

به گزارش اکونگار به نقل از ایرنا؛ غلامرضا صفر نژاد، رئیس اتحادیه چینی و بلور تهران گفت: چینی و بلور تولید داخل باتوجه‌به وجود مواد اولیه مرغوب در کشور، نیروی کار متخصص و انرژی ارزان می‌تواند به‌راحتی در بازارها منطقه عرضه شود.

او ظرفیت تولید چینی و بلور در کشور را مناسب دانست و ادامه داد: تحریم‌های ظالمانه که مانع از ورود کالاهای چینی و بلور شد؛ اما تولیدکنندگان توانستند اقدام کرده و نیازی که به این لوازم بود را برآورده کنند.

رئیس اتحادیه چینی و بلور تهران خاطرنشان کرد: چینی و بلور بیشتر در جهیزیه مورداستفاده قرارداد.

صفر نژاد افزود: باید یک زنجیره تولید باتوجه‌به ظرفیتی که وجود دارد و نیز مواد اولیه خوبی که در کشور وجود دارد و نیز با وجود انرژی ارزان و نیروی کار متخصص ایجاد شود تا در هماهنگی با زنجیره توزیع که اتحادیه هست منسجم‌تر عمل کرده و چشم‌انداز بازار صادراتی را قوی‌تر کنیم.

او از پیشنهاد ایجاد یک زنجیره تولید در هماهنگی با زنجیره توزیع به معاون اول رئیس‌جمهوری خبر داد و گفت: معاون اول رئیس‌جمهوری و وزارت صمت از این پیشنهاد استقبال کردند و مقرر شد اقدام‌هایی صورت گیرد.

رئیس اتحادیه چینی و بلور تهران ادامه داد: با ایجاد این زنجیره و تهیه نقشه راه می‌توان کیفیت تولیدات داخلی را بالاتر برد و بازار منطقه را به تولیدهای ایران وابسته کرد .

صفر نژاد افزود: با تولید چینی و بلور در داخل کشور جلوی خام‌فروشی هم گرفته خواهد شد و محصول باارزش نهایی صادر خواهد شد.

او خاطرنشان کرد: بخش عمده‌ای از این محصول می‌تواند در داخل تأمین شود و بخشی نیاز به واردات دارد باید در کنار صادرات واردات هم انجام شود تا بازار متعادل شود.

رئیس اتحادیه چینی و بلور تهران گفت: اگر واردات قانونی در کنار صادرات انجام شود هم جلوی قاچاق گرفته می‌شود و هم بر قیمت اثرگذار است و به‌این‌ترتیب خواهیم فهمید چه میزان کالا از مبادی رسمی وارد می‌شود و چه میزان با تولید داخل تأمین می‌شود.

صفر نژاد افزود: معاون اول رئیس‌جمهوری در این‌ خصوص دستورهایی داده‌اند که امید است بتوان آنها را اجرایی کرد تا هم بازار سامان یابد و هم صادرات باقوت انجام شود.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اکونگار هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد