نمره مردودی خودروسازان در اولین ماه سال ۱۴۰۳+ نمودار

خودروسازی کشور در فرودین ۱۴۰۳ نسبت به بازه زمانی مشابه سال گذشته با ۱۹ درصد افت تیراژ همراه بود.

به گزارش اکونگار به نقل از دنیای اقتصاد؛ در فرودین سال گذشته خودروسازان 76 هزار و 48 دستگاه انواع خودرو تولید کردند حال آنکه این تعداد در 1403 به 61 هزار و 690 دستگاه رسیده که با افت 19 درصدی همراه است.

آمارهای ارایه شد از سوی وزارت صمت نشان می دهد که طی 5 سال گذشته فرودین سال 1402 قله  رشد تولید انواع خودرو بوده حال آنکه فرودین سال 99 را می توان دره تیراژ خودروسازی نام گذاری کرد.

photo_2024-05-30_12-58-53

افت بهاری تولید در خودروسازی کشور با فریز 14 ماهه قیمت از سوی مرجع قیمت گذار در ارتباط است.

بنا بر گزارش ارایه شده از سوی مرکز آمار ، در سال ۱۴۰۲  تورم خودرو به ۴۲.۲درصد رسیده است . به عبارت بهتر، در این سال هزینه ساخت تولیدکنندگان خودرو به طور متوسط ۴۲.۲درصد بیش از میانگین هزینه تولید پایه بوده است.

همین آمار می‌گوید تورم ساخت وسایل نقلیه موتوری، تریلر و نیم‌تریلر در سال ۱۴۰۱، حدود ۲۸.۶درصد بوده است. بنابراین در سال ۱۴۰۱هزینه تولید تولیدکنندگان خودرو ۲۸.۶درصد افزایش یافته است.

رشد هزینه خودروسازی در شرایطی است که سیاستگذار دولت سیزدهم همچنان بر ثبات قیمت خودرو اصرار دارد. حال نتیجه این سیاست، بهار پاییزی خودرو است.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اکونگار هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد