صدور مجوز افزایش سرمایه شرکت آردینه

سازمان بورس و اوراق بهادر طبق اطلاعیه ای موافقت خود را با افزایش ۴۰۰ درصدی سرمایه شرکت نشاسته و گلوکز آردینه اعلام کرد

به گزارش اکونگار، در بهمن ماه سال 1402 عرضه اولیه سهام شرکت نشاسته و گلوکز آردینه به روش ترکیبی در نماد معاملاتی آردینه در بازار دوم فرابورس ایران انجام شد. روز 25بهمن ماه سال گذشته  تعداد ۳۲,۰۰۰,۰۰۰ سهم از سهام شرکت نشاسته و گلوکز آردینه در نماد (آردینه ۱) و نمونیک ARDZ۱ در مرحله دوم به قیمت ثابت کشف و در مرحله اول به سایر سرمایه‌گذاران عرضه شد. 

ورود نخستین صنعت نشاسته و گلوکز از محل گندم به بازار سرمایه

افزایش سرمایه از 400 میلیارد ریال به 2 هزار میلیارد ریال

سازمان بورس و اوراق بهادار در 23 اسفند ماه سال جاری با انتشار اطلاعیه ای از موافقت خود جهت افزایش سرمایه شرکت نشاسته و گلوکز آردینه خبر داد. در این اطلاعیه بیان شده است که تقاضای افزایش سرمایه و انتشار سهام جدید شرکت نشاسته و گلوکز آردینه (سهامی عام) در این سازمان مورد بررسی قرار گرفته و بر اساس رسیدگی انجام شده، مواردی حاکی از مغایرت با قوانین و مقررات مربوط در انتشار سـهام ملاحظه نشده است و در نتیجه افزایش سـرمایه 1 هزار و 600 میلیارد ریالی شرکت نشاسته و گلوکز آردینه، در صورت رعایت قوانین و مقررات مربوطه، از نظر این سازمان بلامانع می باشد.

لازم به ذکر است که شرکت نشاسته و گلوکز آردینه (با نماد آردینه) حداکثر تا 60 روز از تاریخ این مجوز جهت افزایش سرمایه مهلت دارد و عـدم انجام افزایش سـرمایه در مهلت مقرر، موجب ابطال این مجوز شده و انجام آن مسـتلزم اخذ مجوز جدیدی از این سازمان خواهد بود.

آخرین افزایش سرمایه شرکت نشاسته و گلوکز آردینه که بیش از 70 درصد از سهام آن متعلق به افراد حقیقی است، در سال 1399 صورت گرفته است که طی آن سرمایه این شرکت از محل مطالبات حال شده و به منظور اصلاح ساختار مالی و جلوگیری از خروج وجه نقد از شرکت از 300 میلیارد ریال به 400 میلیارد ریال افزایش یافته است.

اهداف افزایش سرمایه

این شرکت هدف خود را برای افزایش سرمایه در سال جاری را اصلاح ساختار مالی و جلوگیری از خروج وجه نقد از شرکت و در نتیجه تقسیم سود، حفظ سرمایه در گردش و کاهش نیاز به اخذ تسهیلات از سیستم بانکی بیان کرده است. این افزایش سرمایه قرار است به میزان 1 هزار و 600 میلیارد ریال ( 400 درصد سرمایه فعلی شرکت) از محل سود انباشته شرکت صورت بگیرد. لازم به ذکر است که سود انباشته این شرکت در طول سال های اخیر روندی افزایشی داشته است. در جدول زیر میزان سود انباشته این شرکت در طول چند سال گذشته  آورده شده است.

 

میزان سود انباشته شرکت نشاسته و گلوکز آردینه از سال 1399

1402/06/31

1401/12/29

1400/12/29

1399/12/30

میلیون ریال

میلیون ریال

میلیون ریال

میلیون ریال

2,965,853

2,795,002

1,662,805

755,628

 

 

 

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اکونگار هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد