مشارکت بخش خصوصی در انتخابات ریاست جمهوری

محمدرضا بهرامن، نایب‌رئیس اتاق ایران نیز در این نشست با اشاره به آغاز دوره جدید مجلس و دولت، گفت: باید تلاش کنیم تشکل‌های مختلف بخش خصوصی در جریان تشکیل کمیسیون‌های اقتصادی مجلس و یا انتخابات ریاست جمهوری و تعیین وزرای اقتصادی دولت با پرهیز از موازی کاری و تشتت، برای روی کار آمدن افراد شایسته و توانمند همگام شوند.

به گزارش اکونگار به نقل از اتاق ایران، صمد حسن‌زاده در نشست هیأت رئیسه اتاق ایران و رؤسای خانه‌های صنعت، معدن و تجارت (صمت)، با بیان اینکه تشکل‌های اقتصادی در اتاق ایران جایگاه ویژه‌ای دارند، اظهار کرد: انسجام تشکل‌های اقتصادی می‌تواند به تقویت بخش خصوصی منجر شود. هیچ‌گونه مرزگذاری بین خانه‌های صمت، اتاق و تشکل‌های دیگر وجود ندارد. هدف همه ما ارتقا بخش خصوصی و بهبود فضای اقتصادی است.

حسن‌زاده افزود: جلسات مشترک با کانون عالی کارفرمایی، خانه‌های صمت و اتاق‌های تعاون و اصناف برگزار خواهیم کرد. در جلسات با رؤسای اتاق‌های سراسر کشور تأکید خواهم کرد که اتاق‌ها و خانه‌های صمت به سمت همکاری و هماهنگی بیشتر پیش بروند.

فعالیت ۸۷۰ شهرک صنعتی در کشور

تشکل‌های بخش خصوصی در انتخابات ریاست جمهوری و تعیین وزرا منسجم عمل کنند

محمدرضا بهرامن، نایب‌رئیس اتاق ایران نیز در این نشست با اشاره به آغاز دوره جدید مجلس و دولت، گفت: باید تلاش کنیم تشکل‌های مختلف بخش خصوصی در جریان تشکیل کمیسیون‌های اقتصادی مجلس و یا انتخابات ریاست جمهوری و تعیین وزرای اقتصادی دولت با پرهیز از موازی کاری و تشتت، برای روی کار آمدن افراد شایسته و توانمند همگام شوند.

او با تأکید بر اهمیت نقش تشکل‌های مادر در تأثیرگذاری بر فضای اقتصادی، افزود: با تمرکز بیشتر در مسائل هر استان و مطالبه گری در مسائل روز به صورت منسجم، می‌توان این اثرگذاری را افزایش داد.

بهرامن گفت: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، خانه تشکل‌هاست و هیات رئیسه فعلی مسائل خانه‌های صمت را مانند دیگر تشکل‌ها دنبال می‌کند. ما به دنبال استفاده از ظرفیت خانه‌های صمت برای کمک به تحقق اهداف اتاق و بخش خصوصی هستیم.

اتاق ایران به دنبال همگرایی بیشتر میان تشکل‌هاست

قدیر قیافه، نایب‌رئیس اتاق ایران هم با بیان اینکه حال اقتصاد و صنعت کشور خوب نیست، افزود: در مسیر پیش روی ما مسیر سنگلاخی وجود دارد که موانع موجود آن با دانش و تجربه فعالان تشکلی از جمله اعضای خانه‌های صمت رفع خواهد شد.

او با تأکید بر اهمیت نقش تشکل‌های اقتصادی در اصلاح قوانین و مقررات و حل مشکلات واحدهای اقتصادی، گفت: اتاق به دنبال همگرایی و همدلی بیشتر میان تشکل‌های مختلف بخش خصوصی است.

اتاق ایران از ظرفیت خانه‌های صمت استفاده کند

سید عبدالوهاب سهل‌آبادی، رئیس خانه صنعت و معدن و تجارت ایران نیز در ادامه این نشست، با بیان اینکه ما تشکل‌های اقتصادی بخش خصوصی باید پشت هم باشیم، افزود: همه ما باید اتاق ایران را به عنوان مادر تشکل‌ها ببینیم و با سیاست‌های آن همراه بوده و در جلسات مختلف یک سخن بر زبان بیاوریم.

او ادامه داد: لازمه این امر تعامل بیشتر میان ماست. به همین دلیل پیشنهاد ما این است که امکان حضور اعضای خانه‌های صمت در جلسات کمیسیون‌های تخصصی اتاق فراهم شود. اعضای ما متخصص و پر از تجربه هستند و اتاق می‌تواند از این ظرفیت استفاده کند.

سهل‌آبادی با بیان اینکه اتاق ایران امروز عزم خود را برای همراهی همه تشکل‌ها و خانه‌های صمت جزم کرده است، اظهار کرد: درخواست دیگر ما این است که دست‌کم سالی یک‌بار جلسه‌ای بین روسای اتاق‌های سه‌گانه و خانه‌های صمت برقرار شود. این امر به انسجام بیشتر منجر خواهد شد.

آرمان خالقی عضو هیات مدیره خانه صمت ایران هم پیشنهاد کرد: به جای مدیران عامل شرکت‌های برتر و خصوصی در ترکیب شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی، ترتیبی داده شود تا نمایندگان تشکل‌ها وارد ساختار این شورا شوند.

او با اشاره به ایجاد دفاتر توسعه روابط تجاری با دیگر کشورها از سوی خانه صمت، افزود: اگر ترتیبی داده شود تا این دفاتر با اتاق‌های مشترک و اتاق‌های سراسر کشور هماهنگ عمل کنند، دچار موازی کاری نمی شویم و عملکردمان اثربخش‌تر خواهد بود.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اکونگار هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد