استاد اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی درگذشت

مهدی تقوی، استاد اقتصاد بازنشسته دانشگاه علامه طباطبایی امروز ۹خرداد ۱۴۰۳ درگذشت.

به گزارش اکونگار، مهدی تقوی استاد بازنشسته اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی، امروز 9خرداد 1403 دارفانی را وداع گفت. 

تقوی که اساتید بسیاری از مدیران و حتی وزیران و معاونان وزیر جمهوری اسلامی بوده سال‌ها در دانشگاه علامه طباطبایی تدریس اقتصاد می‌کرد. 

چرا اقتصاد ایران به تب حمایت‌‌‌گرایی دچار شد؟

او در مصاحبه‌ای گفته بود، بسیاری از مدیران میانی وزارت اقتصاد و همچنین دو وزیر اقتصاد در دولت‌های مختلف از شاگردانش بودند. 

مهدی تقوی ارتباط دوستانه‌ای با رسانه‌ها داشت و سال‌های متمادی در حوزه اقتصاد کلان مقالات و مصاحبه‌های فراوانی از او به چاپ رسید. 

او که یکی از اعضای هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی بود، لیسانس بازرگانی خود را در مدرسه عالی بازرگانی تهران و کارشناسی ارشد مدیریت را در پلی‌تکنیک کینگستون انگلستان و همچنین کارشناسی ارشد بازرگانی را در دانشگاه بیرمینگام انگلستان خوانده بود. تقوی دکترای اقتصاد خود را در دانشگاه تهران دریافت کرد و پس از آن به دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی سال‌ها درس اقتصاد می‌داد. 

چندی پیش، مهدی تقوی در گفتگو با اکونگار با انتقاد از وضعیت اقتصاد دستوری گفته بود: نباید یک تصمیم کلی و نسخه واحد برای تمامی صنایع حتی برای کسب و کارهای خرد در نظر گرفت.

مشروح گفت‌وگوی اکونگار با مهدی تقوی، استاد فقید اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی را اینجا بخوانید. 

 

 

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اکونگار هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد