وضعیت فروش پتروشیمی مارون در زمستان ۱۴۰۲ چگونه بود؟

پتروشیمی مارون با تأمین محصولات پتروشیمی، افزایش اشتغال، توسعه صادرات و توسعه فناوری، نقش مهمی در توسعه اقتصاد کشور دارد.

به گزارش اکونگار؛ پتروشیمی مارون یکی از بزرگترین و پیشرفته‌ترین پروژه‌های پتروشیمی در ایران است. این پتروشیمی در استان خوزستان واقع شده و تحت نظارت شرکت ملی پتروشیمی ایران (شپنا) فعالیت می‌کند.

پتروشیمی مارون با هدف تولید محصولات پتروشیمی از جمله پلی‌اتیلن، پلی‌پروپیلن، استایرن و ... تأسیس شده است. این پتروشیمی به دلیل استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته و همچنین محل قرار گرفتن در نزدیکی منابع نفت و گاز، دارای مزایای رقابتی بالایی است.

پتروشیمی مارون با توجه به ابعاد بزرگ پروژه و همچنین تأثیرات اقتصادی و اجتماعی آن، یکی از پروژه‌های استراتژیک و مهم در حوزه صنعت پتروشیمی در ایران محسوب می‌شود. این پتروشیمی با توجه به ظرفیت تولید بالا و استفاده از فناوری‌های روز دنیا، توانسته است نقش مهمی در تأمین نیازهای داخلی و همچنین صادرات محصولات پتروشیمی داشته باشد.

صادرات پتروشیمی مارون

نقش پتروشیمی مارون در اقتصاد کشور

1. ایجاد اشتغال: احداث و راه‌اندازی پتروشیمی مارون به ایجاد شغل‌های زیاد در منطقه و کشور کمک خواهد کرد و به افزایش نرخ اشتغال و کاهش بیکاری کمک خواهد کرد.

2. تأمین محصولات پتروشیمی: پتروشیمی مارون با تولید محصولات پتروشیمی اساسی مانند پلی‌اتیلن و پلی‌پروپیلن، به تأمین نیازهای داخلی صنایع مختلف از جمله صنایع بسته‌بندی، خودروسازی، ساخت و ساز و ... کمک خواهد کرد.

3. افزایش صادرات: با تولید محصولات پتروشیمی با کیفیت، پتروشیمی مارون می‌تواند به افزایش صادرات غیرنفتی کشور کمک کند و به توسعه صادرات غیرنفتی و تنوع بخش صادرات کشور کمک کند.

4. توسعه فناوری: اجرای پروژه‌های پتروشیمی نقش مهمی در توسعه فناوری و دانش فنی در کشور دارد و می‌تواند به افزایش توانایی‌های فناورانه و نوآورانه کشور کمک کند.

به طور کلی، پتروشیمی مارون با تأمین محصولات پتروشیمی، افزایش اشتغال، توسعه صادرات و توسعه فناوری، نقش مهمی در توسعه اقتصاد کشور دارد.

ایجاد ارزش افزوده بالا و غنی سازی محصولات اولویت پتروشیمی مارون است

سید محمدرضا نجفی، مدیر بازاریابی و فروش پتروشیمی مارون در گفتگو با نبض بازار گفته بود: با یکسری تغییرات و تمهیدات و استفاده از تکنولوژی های امروز و با بهره گیری تخصص و امکانات موجود چشم اندازی برای  ورود به بازاری متشکل از شرکت ها با رویکرد ایجاد ارزش افزوده و غنی سازی محصولات تولیدی خودش در هیدروکربن ها و تکمیل زنجیره هیدرو کربن ها و بنزن ها ترسیم کرده است.تعاملات مفید و منظمی هم با صنایع بزرگ داریم که در ۴ سال آینده یک مارون جدید را خواهیم داشت.

حضور در بازارهای خارجی نشان از کیفیت بالای محصولات پتروشیمی مارون است

او با بیان اینکه محصولات تولیدی در پتروشیمی مارون مطابق با آخرین تکنولوژی‌های روز در این صنعت است، تصریح کرد: با توجه به پتانسیل فنی و تخصصی که در پتروشیمی مارون وجود دارد، همواره کیفیت مواد ما در سطح کیفیت جهانی حرف اول را می زند.در شرایطی که بازار محصولات پتروشیمی بازاری به شدت رقابتی است و شرکت‌های بزرگی در این حوزه فعالیت می‌کنند، حضور ما در بازارهای صادراتی شرق و غرب اروپا، نشان‌دهنده کیفیت بالای محصولات پتروشیمی مارون است. البته اذعان داریم که ارتقای کیفیت پایان ندارد و می‌توانیم با خلق گریت‌های جدید و ایجاد فیچرزهای جدید برای محصولات، ارتقای روند کیفی را همچنان ادامه دهیم.

نگاه استراتژیک پتروشیمی مارون به بازارهای صادراتی آفریقا و آمریکای لاتین

مدیر بازاریابی و فروش پتروشیمی مارون با بیان اینکه پتروشیمی مارون یک هلدینگ بزرگ را ترسیم می‌کند، افزود: .هدف گذاری اصلی ما مربوط به بازارهایی است که  بتوانیم با تکیه بر کیفیت محصولاتمان یک سهم ارزشمندی را در بازارها به وجود بیاوریم.

پتروشیمی مارون در نیمه دوم سال ۱۴۰۲، با افزایش تولید، اولین موفقیت‌های خود را در زمینه صادرات محصولات به مناطق مختلف قاره آسیا، از جنوب شرقی آسیا گرفته تا منطقه سی‌آی‌اس،اروپا، ترکیه، عراق و افغانستان، تجربه کرده است. نگاه ما به آفریقا کاملا استراتژیک و اینکه بتوانیم سهم بازار خوبی در کنار رقبای قدرتمند جهانی در این عرصه به سر انجام برسانیم، از آمریکای لاتین هم غافل نیستیم وان شالله با مداومت و برنامه ریزی و خط مشی که مدیریت محترم برای ما ترسیم کرده بتوانیم به اهداف کلان پتروشیمی مارون دست یابیم.

با دقت نظر و مداومت و استقلالی که خواهیم داشت و همچنین با کمک تجار و همکاری اتاق بازرگانی و کنسولگری بتوانم این اهم را به سرانجام برسانیم.مارون آینده خواهد توانست سهم باارزشی در بازار های داخلی و بازارهای خارجی  به دست آورد.

پتروشیمی مارون پیشتاز تولید و فروش زمستان ۱۴۰۲

بررسی گزارش‌های مالی پتروشیمی‌ها، نام پتروشیمی مارون (مارون) را در صدر بیشترین افزایش درآمد حاصل از فروش زمستان ۱۴۰۲ قرار می‌دهد.

به طوری که پتروشیمی مارون در زمستان ۱۴۰۲ موفق شد درآمد زمستان خود را به ۱۴ هزار و ۳۵۹ میلیارد تومان برساند.

پتروشیمی مارون

هدف گذاری پتروشیمی مارون برای تحقق راهبرد تکمیل زنجیره ارزش در صنعت پتروشیمی

 مدیرعامل شرکت پتروشیمی مارون چندی پیش گفته بود: مهمترین نکته توسعه صنعت پتروشیمی در کشور حمایت از تولیدکنندگان و سازندگان داخلی با هدف افزایش ظرفیت های موجود در کشور است.

او افزود: شرکت ملی صنایع پتروشیمی به عنوان بخش حاکمیت و رگولاتور این صنعت نقش مهمی برای حمایت، همکاری و همگرایی فعالان صنعت پتروشیمی در مسیر تکمیل زنجیره ارزش را دارد و پتروشیمی مارون نیز در مسیر تکمیل زنجیره ارزش گام بر می دارد.

امرایی ادامه داد: حلقه مفقوده صنعت پتروشیمی تکمیل زنجیره ارزش است که این راهبرد مطالبه مقام معظم رهبری نیز است که در این راستا خوشبختانه شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تاسی از فرمان رهبری نقشه راه توسعه و پیشرفت صنعت پتروشیمی را برمبنای تکمیل زنجیره ارزش تعریف کرده است.

او با تاکید بر  این که یکی از ویژگی های تکمیل زنجیره ارزش، جلوگیری از خام فروشی در صنعت پتروشیمی است، اظهار کرد: شرکت پتروشیمی مارون با وجود اورهال سنگینی که انجام داده بود در۶ ماه دوم پارسال شاهد رشد تولید بود.

امرایی با بیان اینکه پتروشیمی مارون برای نخستین بار، در فروردین ۱۴۰۳ با ۱۰۶ درصد ظرفیت اسمی در مدار تولید قرار گرفت، افزود: هم اکنون پروژه های کوثر صنعت، صدرا شیمی خوزستان، ابن سینای همدان، اکریلونیتریل پتروشیمی آبادان (مشترک با تاپیکو) از جمله اولویت های عملیاتی پتروشیمی مارون است.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اکونگار هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد