این کسب‌ و کارها وام ۲۰۰تا۵۰۰میلیونی می‌گیرند

به گفته وزیر ارتباطات برای کسب و کارهای سکوهای داخلی از ۲۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات پیش‌بینی شده است.

به گزارش اکونگار به نقل از شفقنا، عیسی زارع پور، در آیین نامه حمایت از سکوها و کسب و کارهای دیجیتال که سال ۱۴۰۱ تصویب شد، یک بسته حمایتی و ۳۰ نوع حمایت برای کسب و کارهایی که در سکوهای داخلی فعالیت می‌کنند، پیش‌بینی شد.

سهم ۷/۹ درصدی اقتصاد دیجیتال در تولید ناخالص ملی کشور

وی افزود: یکی از این حمایت‌ها، اعطای تسهیلات بود که ما سال گذشته شروع کردیم، اما امسال با منابعی که سازمان مدیریت تخصیص داده به شکل گسترده دنبال می‌کنیم که برای کسب و کارهایی که روی سکوهای داخلی فعالیت می‌کنند از ۲۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات پیش‌بینی شود.

عیسی زارع_پور

زارع پور عنوان کرد: با شرایطی که دوستان اعلام کردند تنفس و میزان سود مشخص است. به طور کلی اقدام مثبتی است و در شرایط فعلی می تواند برای کسب و کارهای خرد و متوسطی که در سکوهای داخلی فعالیت می کنند، گره گشایی کند. 

شرایط دریافت وام کسب و کارهای دیجیتال چیست؟

به گزارش اکونگار، هفته گذشته سازمان فناوری اطلاعات ایران اعلام کرد که کسب و کارهای دیجیتال بر اساس تبصره ۱۸ آئین نامه «حمایت از سکوها و کسب و کارهای اقتصاد دیجیتال» مشمول دریافت وام می‌شوند. 

در این اطلاعیه آمده است که نرخ سود این وام‌های بانکی بیش از 15درصد و تا یکسال تنفس و با بازپرداخت سه ساله است. 

بر اساس اعلام سازمان فناوری اطلاعات ایران، متقاضیان برای دریافت این وام باید به سامانه 1649 مراجعه کرده و شیوه نامه  اعطای تسهیلات به کسب و کارهای حوزه اقتصاد دیجیتال را بررسی کنند. 

 

 

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اکونگار هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد