«اکونگار» بررسی کرد

جرئیات بزرگترین معامله تاریخ اقتصاد دیجیتال ایران / طرف مذاکره خرید« دیجی کالا» کیست؟

یک مقام مطلع در همراه اول گفت: مذاکراتی برای خرید بخشی از سهام دیجی کالا انجام شده است.

به گزارش اکونگار، شرکت حرکت اول که به عنوان بازوی سرمایه گذاری شرکت همراه اول در سال 1397 تاسیس شده قرار است خریدار سهام دیجی کالا باشد. این شرکت پیش از این سهام آچاره و نبض را خریداری کرده بود.

همراه اول، دیجی کالا را خرید؟ / بزرگترین معامله در تاریخ اکوسیستم اقتصاد دیجیتال ایران

یک مقام مطلع در همراه اول در گفت‌و‌گو با «اکونگار»گفت: مذاکراتی برای خرید بخشی از سهام دیجی کالا انجام شده است اما هنوز توافقات به مرحله نهایی نرسیده است.

او افزود: به محض نهایی شدن مذاکرات طبق اعلام رسمی درصد سهام خریداری شده و ارزش آن را اعلام خواهیم کرد اما هنوز این موارد قطعی نشده است.

دیجی کالا هنوز بورسی نیست

به گفته او دیجی کالا با چند سرمایه گذار تا کنون برای واگذاری سهام خود مذاکره کرده که یکی از آنها همراه اول است.

این مقام مطلع توضیح داد: هنوز دیجی کالا وارد بورس نشده و به همین دلیل صورت های مالی و ارزش سهام آن اعلام نشده است. در حال حاضر در حال بررسی ارزش سهام این شرکت هستیم.

حرکت اول تاکنون سهام چه شرکت هایی را خریداری کرده

به گفته او شرکت حرکت اول که به عنوان بازوی سرمایه گذاری شرکت همراه اول در سال 1397 تاسیس شده قرار است خریدار سهام دیجی کالا باشد. این شرکت پیش از این سهام آچاره و نبض را خریداری کرده بود.

در سایت حرکت اول توضیح داده شده: «شرکت کسب و کارهای نوپای حرکت اول در راستای برنامه راهبردی پنج ساله شرکت ارتباطات سیار ایران(همراه اول) با مأموریت “تحقق رویای دیجیتال” در مهر ۱۳۹۷ بنیان نهاده شد. آرمان این شرکت توانمندسازی اکوسیستم دیجیتال در نقش سرمایه‌گذار جسورانه گروه همراه اول می‌باشد. محورهای اصلی سرمایه‌گذاری حرکت اول بر روی کسب و کارهای فعال و مشتاق در زمینه‌های حوزه‌های تجارت الکترونیک و تبلیغات، خدمات مالی و بیمه، گردشگری، حمل و نقل، سلامت، آموزش، ارتباطات، رسانه و سرگرمی است. رتبه بندی در مراحل میانی و پایانی رشد، قابلیت رشد سریع، در دسترس بودن محصول و برخورداری از سابقهٔ فروش و ارائه محصول در بازر از نکات کلیدی در در دستچین نمودن تیم‌های سرمایه پذیر از سوی حرکت اول است.»

مذاکرات با هیچ یک از متقاضیان نهایی نشده

البته همان طور که در گفت و گو با مقام مطلع در همراه اول اشاره شد این شرکت تنها متقاضی همراه اول نیست. حمید محمدی هم بنیانگذار دیجی کالا نیز در پستی که در شبکه ایکس گذاشته نوشته است: «ما در ماه های گذشته مذاکراتی را با تعدادی از سرمایه گذاران داشته ایم که یکی از این شرکت ها همراه اول بوده. هیچ یک از این مذاکرات به نتیجه قطعی نرسیده است. مثل همیشه اخبار جذب سرمایه را به اطلاع عموم و همکارانمان خواهیم رساند.»

 

 

 

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان