قیمت خرما در بازارهای میوه و تره بار ارزان شد

سرپرست سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار از عرضه خرما در میادین و بازارهای میوه و تره بار با قیمت ۲۵ درصد ارزان‌تر از سطح شهر خبر داد.

به گزارش اکونگار به نقل از مهر، مهدی بختیاری‌زاده، سرپرست سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران گفت: با توجه به تقارن ایام پایانی سال و ماه مبارک رمضان، مردم هم در تدارک خرید ماه مبارک و هم ایام عید هستند، از این رو حجم مراجعه بیشتر شده و در میادین شور و حال مضاعفی دیده می‌شود.

وی با اشاره به موضوع تأمین خرما خاطرنشان کرد: توزیع خرما در دو مدل خرمای باکیفیت و مرغوب (مضافتی و کبکاب) در میادین میوه و تره‌بار آغاز شده است.

بختیاری زاده گفت: خرما به‌صورت کامل در میادین میوه و تره‌بار از کشاورزان و باغداران خریداری و تأمین شده و این اقلام تا پایان ماه مبارک رمضان توزیع می‌شود.

سرپرست سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار عنوان کرد: قیمت خرما در میادین و بازارهای میوه و تره بار ۲۵ درصد ارزان‌تر از سطح شهر است و شهروندان تهرانی می‌توانند این محصول را با کیفیت و قیمت مناسب تهیه کنند.

وی افزود: هر کیلو گرم خرمای مضافتی ۹۳ هزار تومان و هر کیلو خرمای کبکاب باکیفیت درجه یک و مرغوب با قیمت بسته‌بندی کارتنی هر کیلو گرم ۳۸ هزار تومان و بسته‌بندی سطلی هر کیلو گرم ۵۴ هزار تومان است.

سرپرست سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران اظهار کرد: فروش خرما نسبت به روزهای قبل چند برابر شده است، چون شهروندان به کیفیت مطلوب کالا توجه دارند و آن را دنبال می‌کنند، اما از سمت ما محدودیتی برای عرضه وجود ندارد و تا پایان ماه مبارک رمضان با همین قیمت عرضه می‌شود.

میوه به مقدار کافی خریداری شد

بختیاری‌زاده درباره عرضه میوه شب عید گفت: میوه به مقدار کافی خریداری شده است، سیب و پرتقال خریداری و ذخیره سازی شده تا در صورتی که قیمت‌ها در بازار سیر صعودی داشته باشد این ذخیره‌ها توزیع خواهد شد، در این مسیر حدود ۲۵۰۰ تن سیب مرغوب و ۱۲۰۰ تن پرتقال مرغوب را ذخیره سازی کرده‌ایم و قیمت‌ها در میادین و بازارهای میوه و تره بار متعادل است.

وی افزود: سیب زرد هر کیلو ۳۰ هزار تومان، سیب قرمز ۲۹ هزار تومان و پرتقال مرغوب با قیمت ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان در سطح میادین توزیع می‌شود و ۴۵ درصد ارزان‌تر از سطح شهر در میادین و بازارها عرضه می‌شود.

بختیاری‌زاده افزود: اجازه نمی‌دهیم تا قیمت میوه افزایش یابد و در صورت نیاز، سیب و پرتقال تنظیم بازاری وارد میادین خواهد شد.

سرپرست سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران خاطرنشان کرد: وزارت جهاد کشاورزی یک مدل سیب تنظیم بازاری با قیمت هر کیلو ۲۶ هزار و ۵۰۰ تومان تهیه کرده که این سیب به صورت سبدی در سطح میادین عرضه می‌شود.

وی درباره توزیع سایر محصولات در میادین و بازارهای میوه و تره بار تصریح کرد: در حال حاضر محصولات لبنی با تخفیف ۱۰ درصدی فروخته می‌شود و اقلام تعزیراتی مثل شیر و ماست دبه‌ای کم چرب و پنیر سفید با تخفیف ۵ درصد به فروش می‌رسد.

بختیاری‌زاده با اشاره به اینکه تعداد میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران گفت: در حال حاضر ۳۰۰ بازار میوه و تره بار در سطح شهر تهران فعال است.

وی درباره ساعت کاری میادین و بازارهای در تعطیلات نوروز تصریح کرد: روزهای اول تا سوم فروردین همه میادین و بازارها تعطیل است، ۴ فروردین فقط میادین از ساعت ۸.۳۰ تا ۱۳.۳۰ باز هستند ،۱۳ فروردین (۲۱ ماه مبارک رمضان) همه میادین و بازارها تعطیل است و از ۱۴ فروردین ساعت کاری میادین روال کاری عادی خود را خواهند داشت.

وی درباره توزیع محصولات پروتئینی در بازارهای میادین میوه و تره‌بار گفت: در این ارتباط نیز با توجه به فعال بودن کشتارگاه از چهارم فروردین مشکلی بابت توزیع محصولات پروتئینی از جمله مرغ و گوشت نیست و در روزهای اخیر نیز سازمان میادین میوه و تره‌بار محصولات پروتئینی را در اختیار میادین گذاشته و در توزیع گوشت و مرغ مشکلی نیست و مردم می‌توانند با مراجعه به میادین محصولات را خریداری بکنند و گوشت منجمد نیز بدون محدودیت در میادین توزیع خواهد شد.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اکونگار هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد