کاهش حقوق گمرکی واردات مواد اولیه شیرخشک

رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک نوزاد گفت: حقوق گمرکی واردات مواد اولیه شیرخشک نوزاد از ۳ درصد به یک درصد کاهش یافت.

به گزارش اکونگار به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، هانی تحویل زاده گفت: حقوق گمرکی واردات مواد اولیه از ۳ درصد به یک درصد کاهش یافت، اما این امر در قیمت تمام شده تولید، اثری ندارد.

او با بیان اینکه سازمان غذا و دارو نرخ ارز واردات مواد اولیه شیرخشک اطفال را ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرده است، افزود: بانک مرکزی بعد از این اقدام طی بخشنامه‌ای مهلت تسویه حساب مابه‌التفاوت ارز ترجیحی را تنها ۲ ماه اعلام کرد که براین اساس محموله‌هایی که از قبل با نرخ ۴۲۰۰ تومانی خریداری و هنوز از گمرک ترخیص نشده‌اند، مشمول تغییر نرخ قرار گرفته اند به طوریکه تولید کننده مکلف است ظرف دو ماه مابه‌التفاوت ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی و ۴۲۰۰ تومانی را بپردازد.

تحویل زاده ادامه داد: به منظور تسویه‌حساب  مابه‌التفاوت نرخ ارز، ۸ ماه به کارخانجات فرصت داده شد تا بتوانند از محل فروش کالا به قیمت جدید، بدهی خود را پرداخت کنند.

رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک نوزاد گفت: با توجه به حجم نقدینگی مورد نیاز، باید حتما خط اعتباری جدیدی به کارخانجات تخصیص داده شود و بصورت فوری قیمت‌گذاری انواع فرآورده‌های شیرخشک اطفال بر اساس مدارک و مستندات روز انجام شود.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اکونگار هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد