چگونه بازار محصولات لبنی و شیر مدیریت می‌شود؟

رئیس انجمن صنفی گاوداران گفت: با خارج شدن شیر از گروه یک کالا و پرداخت مابه التفاوت ارز در قالب مشوق صادراتی امکان مدیریت بازار وجود دارد.

به گزارش اکونگار به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سید احمد مقدسی، رئیس انجمن صنفی گاوداران گفت: با آزادسازی واردات نهاده های دامی، مابه التفاوت ارز واردات جو، ذرت و کنجاله سویا باید به مصرف کننده واقعی پرداخت شود و در مقابل دولت اجازه دهد شیر از گروه یک کالا خارج شود.

به گفته او، با خارج شدن شیر از گروه یک کالا و عرضه محصولات بر مبنای مکانیزم عرضه و تقاضا، تولید در فضای کاملا رقابتی قرار می گیرد.

مقدسی ادامه داد: با حذف ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی، دولت باید بخشی از مابه التفاوت ارزی را به صادرات محصولات لبنی و بخش دیگر دهک‌های جامعه پرداخت کند تا در صورت افت قیمت محصولات در بازار‌های جهانی، مزیت رقابت‌پذیری در بازار‌های جهانی را از دست ندهیم.

رئیس انجمن صنفی گاوداران گفت: با آزادسازی نرخ ارز و پرداخت بخشی در قالب مشوق های صادراتی و بخش دیگر یارانه به اقشار و دهک های آسیب پذیر امکان مدیریت و تنظیم بازار وجود دارد.

از دیگر رسانه ها
دیدگاه
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اکونگار هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد